Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5

genser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er plaget av dårlig dekning på enkelte steder med min Omnia. Dette er steder hvor min Touch Diamond hadde full dekning, og Omniaen klarer i beste fall to streker, men som regel en, og ingen 3G-dekning. Dette gjelder for både Network Norway, og Telenor.

Er det andre som opplever det samme, eller er jeg nok engang den heldige vinner av en mandagstelefon?

Lenke til kommentar
Jeg er plaget av dårlig dekning på enkelte steder med min Omnia. Dette er steder hvor min Touch Diamond hadde full dekning, og Omniaen klarer i beste fall to streker, men som regel en, og ingen 3G-dekning. Dette gjelder for både Network Norway, og Telenor.

Er det andre som opplever det samme, eller er jeg nok engang den heldige vinner av en mandagstelefon?

Leste en plass en (i denne tråden tror jeg faktisk) om en som målte signalstyrken på omniaHD og gammeltelefon hans. omniaen hans viste to strek, mens gammeltelefon viste full dekning. Når han målte dette viste det seg at begge hadde like godt signal (feks 10 db) men at gammeltelfon "skrøt" på seg bedre dekning. i realiteten hadde begge like god.

Jeg leter fortsatt etter et bra bildegalleriprogram. Rop ut om noen vet om et:)

Endret av superjorn82
Lenke til kommentar

Scalados PhotoFlow er veldig stilig...

Software update: det er varslet ny oppdatering av programvaren fredag 21.8. Spennende å se om de har kommet opp med en utgave vi kan være fornøyd med. Italiensk først, selvfølgelig...

Jeg tror ikke det vil komme skandinavisk utgave før de har en som er bug-fri. Ingen vits i å lansere en oppgradering som ikke er "helt ferdig". Derfor er det håp om at den nye oppdateringa kommer nå, er bug-fri og blir oversatt raskt.

BjOlav

Lenke til kommentar

Scalados PhotoFlow er veldig stilig...

Software update: det er varslet ny oppdatering av programvaren fredag 21.8. Spennende å se om de har kommet opp med en utgave vi kan være fornøyd med. Italiensk først, selvfølgelig...

Jeg tror ikke det vil komme skandinavisk utgave før de har en som er bug-fri. Ingen vits i å lansere en oppgradering som ikke er "helt ferdig". Derfor er det håp om at den nye oppdateringa kommer nå, er bug-fri og blir oversatt raskt.

BjOlav

eg prøvde photoflow, men den fant kun et fåtall av alle bildene mine...

Lenke til kommentar

Tror ikke at denne type kabel funker..ut i fra blide så det nesten ut som en av-hdmi kabel?

På Omnia HD bruker du hodetelefon utgangen for å overføre signalet til tv.

hvordan setter man opp profilinnstillinger? (netcom)

for oppdatering av tlf.

tv ut kabel: http://cgi.ebay.com/h155-TV-Out-AV-Cable-F...id=p3286.c0.m14

denne er vel grei?

Jeg syntes pluggen så litt stor ut til å være micro usb, mulig jeg ser litt dårlig :)

Lenke til kommentar
Leste en plass en (i denne tråden tror jeg faktisk) om en som målte signalstyrken på omniaHD og gammeltelefon hans. omniaen hans viste to strek [...]

Her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=13963341

og

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=13965280

Altså:

Ikke sammenlign antall streker mellom forskjellige telefoner/merker. Mottakeren i Omnia HD er god, bedre enn den som er i N95, ser det ut for, når man undersøker litt nærmere.

Jeg har hatt flere tilfeller med N95 der det har vært fullt hus med streker, men det har vært problematisk med dataoverføring og samtaler. Så viser det seg at N95 først begynner å redusere antall streker veldig tett inntil minimumsnivået som den må ha for å ha OK forbindelse basestasjonen.

Lenke til kommentar
En annen ting. Mener det var en på forumet som hadde funnet en camrea update som kun gjorde at cameraet ble litt kjapere. Måtte type in en kode for å kunne ta den i bruk. Noen som vet??

Denne:

*#3333#

Velg "Camera FW Update". Men sjekk først hvilken versjon som er der fra før.

Min kamera-versjon er: 16012-171-179

Jeg har kjørt kameraoppdatering etter at jeg puttet inn italiensk FW som ble sluppet tidligere i sommer. Er usikker på om det skjedde noe med kamerahastigheten.

Fint om noen med norsk FW gidder å sjekke hvilken versjon de har, og poste her.

Edit:

Telefonen min har SW (*#1234#):

BP I8910XXIF2

AP Code I8910XXIG2

AP CSC I8910ITVIG1

Endret av oesvends
Lenke til kommentar

Camera update

En annen ting. Mener det var en på forumet som hadde funnet en camrea update som kun gjorde at cameraet ble litt kjapere. Måtte type in en kode for å kunne ta den i bruk. Noen som vet??

"update camera firmware, dial: *#3333# then select 'Options' and 'Camera FW Update'

På side 49 står det

Endret av knbuskum
Lenke til kommentar

Denne:

*#3333#

Velg "Camera FW Update". Men sjekk først hvilken versjon som er der fra før.

Min kamera-versjon er: 16012-171-179

Jeg har kjørt kameraoppdatering etter at jeg puttet inn italiensk FW som ble sluppet tidligere i sommer. Er usikker på om det skjedde noe med kamerahastigheten.

Fint om noen med norsk FW gidder å sjekke hvilken versjon de har, og poste her.

Edit:

Telefonen min har SW (*#1234#):

BP I8910XXIF2

AP Code I8910XXIG2

AP CSC I8910ITVIG1

Jeg har den siste norske sw

BP i8910XXIE9

AP CODE I8910XXIF7

AP CSC I8910EEIE4

Kamera: 16012-171-179

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...