Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5


genser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er telefonen på internett?

Når man sitter på Wi-fi og scroller nedover. Blir det felter med "Sjakk-ruter"? Eller klarer den å få opp siden selv om man scroller kjapt nedover?

Er telefonen generelt rask i menyer osv?

Lenke til kommentar
Hvordan er telefonen på internett?

Når man sitter på Wi-fi og scroller nedover. Blir det felter med "Sjakk-ruter"? Eller klarer den å få opp siden selv om man scroller kjapt nedover?

Er telefonen generelt rask i menyer osv?

Ikke noe sjakk-ruter. Var inne på VG og leste nyheter og det virket veldig kjapt. Siden kommer opp med en eneste gang når jeg bruker Wi-Fi. Menyer hvertfall like raske som de var tidligere.

Lenke til kommentar
Testet lyden litt kjapt her nå og det var en stor forbedring fra tidligere :yes:

 

Må prøve litt mer, men så langt er jeg fornøyd.

 

Måtte du flashe den til italiensk firmware før du oppdaterte? Hva skjer med språk og tastatur? Æ,Ø og Å?

 

Jeg leser at det er lite nytt ellers, men jeg er keen på AAC- lyd. Bare synd at PS3 ikke støtter det nye formatet heller. Kunne godt ha tenkt meg en fungerende videofunksjon over DLNA, om enn bare for å kopiere over til ps3, hvis streaming er for tregt.

Lenke til kommentar
Måtte du flashe den til italiensk firmware før du oppdaterte? Hva skjer med språk og tastatur? Æ,Ø og Å?

 

Ja, den må først flashes med italiensk. Er det viktig for deg å ha Norsk språk, kan du bare glemme å få oppgradert med det første. Man har selvfølgelig Æ, Ø og Å, men det er litt mer tungvint å finne disse om en bruker fullt tastatur.

Lenke til kommentar
Det er IKKE den samme, dette er utdrag fra lite klipp jeg recorda, den game er AMR, ny AAC

 

 

Format : AAC

Format/Info : Advanced Audio Codec

Format version : Version 4

Format profile : LC

Format settings, SBR : No

Codec ID : 40

Duration : 6s 144ms

Bit rate mode : Constant

Bit rate : 93.4 Kbps

Channel(s) : 1 channel

Channel positions : C

Sampling rate : 16.0 KHz

Resolution : 16 bits

Stream size : 70.0 KiB (1%)

Encoded date : UTC 2009-07-11 21:54:43

Tagged date : UTC 2009-07-11 21:54:43

 

Flashet du til den italienske firmware? AAC codec skulle ha 32 KHz

Lenke til kommentar

jeg har Invisible Shield til min Omnia HD.den fungerer fint bort sett det er ikke enkelt og få den ordentlig på.

 

Er det noen av dere som har ett "Invisible Shield" på deres Omnia HD?

Hvordan fungerer dette? Er det en slags lomme man legger telefonen i? Eller er det et slags tapelag?

Hva er det rett og slett? Fant det på CDONtil 200 kr :D

Lenke til kommentar

jeg har hatt min Omnia HD i noen dager.jeg har noen problemer som dere kanskje hjelpe meg med.jeg tok og ladet opp telefonen i går kveld og når jeg skulle bruke telefonen i dag så hadde jeg bare 2 streker som fort ble til 1 strek.hva kan ha tappet batteriet fra full styrke til neste tomt?.når telefonen har ligget i dvale modus hele natten.

 

et annet problem jeg har er at jeg synes samtale kvaliteten er ikke bra sammmenlignet med min gamle se k850i.er det noe som alle Omnia HD telefoner har den elendige samtale kvaliteten?.

 

ps noen som vet et bra handsfree sett til Omnia HD?.det som følger med er jo søppel.jeg trenger et handsfree sett som jeg kan bruke til og høre musikk bra og samtale kvaliteten er bra også.

Lenke til kommentar
jeg har hatt min Omnia HD i noen dager.jeg har noen problemer som dere kanskje hjelpe meg med.jeg tok og ladet opp telefonen i går kveld og når jeg skulle bruke telefonen i dag så hadde jeg bare 2 streker som fort ble til 1 strek.hva kan ha tappet batteriet fra full styrke til neste tomt?.når telefonen har ligget i dvale modus hele natten.

 

et annet problem jeg har er at jeg synes samtale kvaliteten er ikke bra sammmenlignet med min gamle se k850i.er det noe som alle Omnia HD telefoner har den elendige samtale kvaliteten?.

 

Hvis du ladet mobilen via usb mot pc'en, så er det en bug som gjør at mobilen ikke deaktiverer usb-modusen og dermed tapper den batteriet veldig kjapt. Løsningen er å slå mobilen av/på etter du har hatt den tilkoblet pc'en, inntil det kommer ny firmware som fjerner hele problemet.

 

Samtalekvaliteten er ikke noe å rope hurra for, dessverre. Forhåpentligvis blir det bedring med ny firmware her og, men det er vanskelig å spå om det blir noen løsning på dette noensinne. Jeg bruker ofte høyttaler når jeg prater i telefonen, denne syntes jeg har bra lyd.

 

Liten edit; Du behøver ikke å ha ladet mobilen via pc'en når opplevde at batteriet ble tappet i løpet av natten. Det kan fint oppstå bare du har synkronisert mobilen med pc'en, for så å ikke restarte den i ettertid. Da ligger usb-modusen og "dreper" batteriet i bakgrunnen.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

det virker som at samsung har gjort en dårlig jobb med sine siste telefoner.virker som at Samsung Ultra Touch har de samme problemene som Omnia HD har som elendig batteri kapasitet og endelig lyd.disse telefonene burde ikke ha vært sluppet før samsung hadde fikset disse problemene.

 

hvordan deaktiverer jeg 3g på telefonen for og spare strøm?.finner ikke den menyen

Endret av KILMAS
Lenke til kommentar

Er litt forvirret nå...

 

Tidligere i tråden her ble det hevdet av Samsung hadde sagt at det ikke gikk an å oppdatere software selv.

 

Nå ser jeg jo flere her som tydeligvis har gjort dette. Er det mulig å oppdatere software selv, eller har dere gjort det på "deres" måte?

Lenke til kommentar

Jeg vil oppfordre alle å gå inn på sidene til Samsung Norge og spørre dem om når vi får denne oppdateringen i Norge.

Få gjerne venner og kjente til å gjøre det også :whistle:

Jo flere, jo bedre!

 

Nå skal vi plage Samsung helt til de får "fingern" ut :thumbup:

 

Jeg ser ingen grunn til at Italienerene skal ha det noe bedre enn oss :roll:

Lenke til kommentar
Jeg vil oppfordre alle å gå inn på sidene til Samsung Norge og spørre dem om når vi får denne oppdateringen i Norge.

Få gjerne venner og kjente til å gjøre det også :whistle:

Jo flere, jo bedre!

 

Nå skal vi plage Samsung helt til de får "fingern" ut :thumbup:

 

Jeg ser ingen grunn til at Italienerene skal ha det noe bedre enn oss :roll:

Jeg har allerede gjort det og fikk følgende svar tilbake:

"Vi har videresendt dine ønsker for oppdatering til våre utviklere. Vi vet ikke i dag når det vil komme oppdatering for telefonen."

 

Selv om jeg har fått svar bør flere som mulig sende inn forespørsel om oppdatering. Jo flere som klager jo mer sjanse har vi for å få oppdateringen offisielt selv gjennom Samsung PC Studio.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Ser frem til en eventuell oppdatering, i ytterste fall sender jeg telefonen til Samsung for å få det gjennomført.

 

Er forøvrig veldig fornøyd med min Omina HD. Av andre telefoner jeg har liggende nå er en HTC Touch HD, HTC Magic, Apple iPhone 3G og HTC Touch Pro som er jobbmobilen min. Nå som jeg er klar over bug'en med usb-modusen er faktisk batteritiden bra til mitt bruk når man har 3G avslått på Omnia'en og jeg syntes muligheten for å spille av nesten alt jeg laster ned av serier uten å måtte konvertere det er utrolig greit.

 

Omnia'en har heller enda ikke kræsjet etter jeg har hatt den påslått i flere døgn, så den er overraskende stabil for mitt vedkommende.

Lenke til kommentar

Kanskje amobil kan lage en artikkel om dette.."Har Samsung glemt "lille" Norge..

Etter som jeg har forstått ble denne oppdateringen mulig pga en Italiensk operatør,så de som har kjøpt denne med bindingstid bør kanskje kontakte Telenor/Netcom..

 

 

 

Jeg vil oppfordre alle å gå inn på sidene til Samsung Norge og spørre dem om når vi får denne oppdateringen i Norge.

Få gjerne venner og kjente til å gjøre det også :whistle:

Jo flere, jo bedre!

 

Nå skal vi plage Samsung helt til de får "fingern" ut :thumbup:

 

Jeg ser ingen grunn til at Italienerene skal ha det noe bedre enn oss :roll:

Jeg har allerede gjort det og fikk følgende svar tilbake:

"Vi har videresendt dine ønsker for oppdatering til våre utviklere. Vi vet ikke i dag når det vil komme oppdatering for telefonen."

 

Selv om jeg har fått svar bør flere som mulig sende inn forespørsel om oppdatering. Jo flere som klager jo mer sjanse har vi for å få oppdateringen offisielt selv gjennom Samsung PC Studio.

Lenke til kommentar

for dårlig telefon,elendig system,dårlig batteri kapasitet,men er fett 720p på hele telefon.

 

noen som vet når en ORDENTLIG Tegra basert telefon kommer på markedet.søk på youtube på Nvidia APX 2500 så ser du hva jeg mener om at dagens telefoner suger i forhold til den da..nvidia har laga en NVidia 660 med 1080p og 10timer playback med full hd i et strekk.et karosell UI,en multitask telefon.

Lenke til kommentar
jeg har hatt min Omnia HD i noen dager.jeg har noen problemer som dere kanskje hjelpe meg med.jeg tok og ladet opp telefonen i går kveld og når jeg skulle bruke telefonen i dag så hadde jeg bare 2 streker som fort ble til 1 strek.hva kan ha tappet batteriet fra full styrke til neste tomt?.når telefonen har ligget i dvale modus hele natten.

 

et annet problem jeg har er at jeg synes samtale kvaliteten er ikke bra sammmenlignet med min gamle se k850i.er det noe som alle Omnia HD telefoner har den elendige samtale kvaliteten?.

 

ps noen som vet et bra handsfree sett til Omnia HD?.det som følger med er jo søppel.jeg trenger et handsfree sett som jeg kan bruke til og høre musikk bra og samtale kvaliteten er bra også.

Du har kanskje glemt å slå av GPS?

Da vil batteriet tappes fort ned.

Samtalekvalitet opplever jeg som ok, bortsett fra at volumet ikke går særlig høyt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...