Krankenstein Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Vel, hadde satt pris på muligheten til å skru ned oppløsning og opp med lydkvaliteten i det minste. Bedre enn å være låst til dårlig lydkvalitet uansett hvilken bilde oppløsning som brukes. Ja. Det burde være et minimum. Men uansett. Det har vært brukt aac som lydcodec på tidligere betafirmware ser eg. Kordan bildekvaliteten var da, huske eg ikke.. Syns bildekvaliteten har bare blitt bedre og bedre fra sample til sample, mens lyden har blitt dårligere. Ihvertfall ikke bedre. Er nok ikke tilfeldig nei. 1. prioritet: bilde. 2. prioritet:lyd. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 GSMarena og Mobile-Review m.fl testet jo tidligere utgaver og var strålende fornøyd med videokvaliteten SAMT lyden på opptakene. Dette har Samsung sannsynligvis fjernet for å kutte i kostnadene, det fremstår for meg som en svært uheldig logikk. De promoterer den først og fremst med at den har HD-video-kvalitet(den første i sitt slag), det hjelper jo ikke mye når lyden er verre enn på 5 år gamle mobiler! Lenke til kommentar
Krankenstein Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 GSMarena og Mobile-Review m.fl testet jo tidligere utgaver og var strålende fornøyd med videokvaliteten SAMT lyden på opptakene.Dette har Samsung sannsynligvis fjernet for å kutte i kostnadene, det fremstår for meg som en svært uheldig logikk. De promoterer den først og fremst med at den har HD-video-kvalitet(den første i sitt slag), det hjelper jo ikke mye når lyden er verre enn på 5 år gamle mobiler! Yes. Men det symboliserer ihvertfall noe håp. På et eller annet tidspunkt må samsung gjøre noe. De har vist kommet ut med mangen firmwares siden the early days. Så det er mulig. Denne mobilen handler tross alt mye om HD video recording, så det burde være noe samsung klarer å ta til seg etterhvert. De er nok bare glad mobilen endelig er til salgs. Vel. Ikke i norge enda da men. Lenke til kommentar
Ingsis Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Da har jeg brukt litt av pinsen til å finne bruker-tilbakemeldnger på omniaen, og er blitt ganske skeptisk. Brukertilbakemeldinger varierer fra at noen er fullstednig overveledet til at andre er så misfornøyde at de vil sende den tilbake for å få pengene sine igjen. Klagene går på buggy software og problemer med å installere og kjøre aplikasjoner. Flere minner om at Samsung tidligere har vært svært sløve når det gjelder programvareoppdateringer, og forventer at det samme skjer her. Noen mener også at deler av problemene er knyttet til at telefonene er "brandet". Slev har jeg fått litt avsmak på en telefon som koster mer enn de fleste andre for øyeblikket, og som hadde en spekk i februar som gradvis har blitt dårligere etter min oppfatning: -elendig lyd i video-opptak (som Samsung ikke har planer om å korrigere)og som var bedre på pre-release enheter. -ingen FM-sender, som var inkludert i prerelease. -løst og uggent bak-deksel i plast (pre-release var i metall) -porgramvareproblemer som gjør at litt 3D eye-candy er blitt droppet (uten planer om å ta det inn igjen). Noen andre som er skeptiske? Eller er det fremdelse tut og kjør? Sitter med en følese av at dette fort kan bli en krasjlanding for Samsung. Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Nå har jeg lest i det uendlige at lyden skal være så dårlig på denne uten å se hva dere egentlig reffererer til hvor er dette berømte videoklippet som har så crappy lyd? Å for å dra en liten sammenligning, denne slipper du den plagsomme plasten på skjermen mens N97 vil kreve dette? Endret 2. juni 2009 av Andynator Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Slev har jeg fått litt avsmak på en telefon som koster mer enn de fleste andre for øyeblikket, og som hadde en spekk i februar som gradvis har blitt dårligere etter min oppfatning:-elendig lyd i video-opptak (som Samsung ikke har planer om å korrigere)og som var bedre på pre-release enheter. -ingen FM-sender, som var inkludert i prerelease. -løst og uggent bak-deksel i plast (pre-release var i metall) -porgramvareproblemer som gjør at litt 3D eye-candy er blitt droppet (uten planer om å ta det inn igjen). Noen andre som er skeptiske? Eller er det fremdelse tut og kjør? Sitter med en følese av at dette fort kan bli en krasjlanding for Samsung. Samsung har visstnok eskalert lydproblemet nå, om det kommer noe ut av det gjenstår å se: http://www.samsungomniahd.com/2009/05/30/c...within-samsung/ Andre sier at plastdekselet er fast og fint: http://forum2.mobile-review.com/showthread...6989#post796989 Manual finnes forøvrig her: http://uk.samsungmobile.com/supports/softw...&sw_type=UM Lenke til kommentar
Krankenstein Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Skal selvsagt ha omnia hd. Men kommer sikkert til å selge den etterhvert hvis de ikke fikser lyden. Lenke til kommentar
Mr. Sad Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 http://www.megastorenorge.no/template/next...?itemid=2111643 Noen som kjenner denne butikken? God pris på i8910. de sender ifra Sverige, men har en norsk nettside. klarer ikke se hvor mye de skal ha i frakt. release date 10.06.09 Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Da har jeg brukt litt av pinsen til å finne bruker-tilbakemeldnger på omniaen, og er blitt ganske skeptisk. Brukertilbakemeldinger varierer fra at noen er fullstednig overveledet til at andre er så misfornøyde at de vil sende den tilbake for å få pengene sine igjen. Klagene går på buggy software og problemer med å installere og kjøre aplikasjoner. Flere minner om at Samsung tidligere har vært svært sløve når det gjelder programvareoppdateringer, og forventer at det samme skjer her. Noen mener også at deler av problemene er knyttet til at telefonene er "brandet". Slev har jeg fått litt avsmak på en telefon som koster mer enn de fleste andre for øyeblikket, og som hadde en spekk i februar som gradvis har blitt dårligere etter min oppfatning: -elendig lyd i video-opptak (som Samsung ikke har planer om å korrigere)og som var bedre på pre-release enheter. -ingen FM-sender, som var inkludert i prerelease. -løst og uggent bak-deksel i plast (pre-release var i metall) -porgramvareproblemer som gjør at litt 3D eye-candy er blitt droppet (uten planer om å ta det inn igjen). Noen andre som er skeptiske? Eller er det fremdelse tut og kjør? Sitter med en følese av at dette fort kan bli en krasjlanding for Samsung. Er meget skeptisk selv. Bakdekslet var egentlig det store aberet, lyden bryr meg mindre i så måte, ihvertfall en youtube gjengivelse. Softwaren får vi se på, kjøper ikke før det kommer en skikkelig review av en release enhet og det har jeg ikke sett enda. Men synd, de hadde virkelig en pakke på gang her. Jeg er så keen på å droppe Nokia N85, men jeg kan kjøpe Iphone evt jeg, er lite å velge i på touchfronten fremover. Skulle ønske HTC kom med noe da jeg helst vil ha WinMo. Lenke til kommentar
Krankenstein Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Ingen mobil er perfekt. Min tidligere htc hd mobil hadde mangen svakheter. På grunn av windows mobile, var det en smal sak å få fikset disse svakhetene. Men på grunn av altfor mangen hardware svakheter ble det ingen vinner. (for min del). Samsung har gjort veldig mye rett med omnia hd. Svakhetene ligger nå på softwaren. FIX THAT DAMN AUDIO CODEC, SAMSUNG. Den neste store mobilen har nok tegra chip i seg. 1080p video recording, 12 MP camera og selvsagt HDMI inngang. Tviler på at lyden på video opptakene blir crapp der.. Men det vil garantert dukke opp andre svakheter når den tid kommer... Men på en annen side. Så hadde det vært kjekt om mobiler til nesten 8000kr var så og si perfekt. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Brightpoint har 09.06 som bekreftet dato. Gleder meg til å få henda rundt tlfen. Testet en Samsung GT-S5600 i dag. Var ganske stilig operativsystem må jeg si. Så ut til å være ganske likt som det Omnia HD har. Endret 3. juni 2009 av PantZman Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Brightpoint har 09.06 som bekreftet dato.Gleder meg til å få henda rundt tlfen. Hvordan Finner du noe som helst på brightpoint? Får ingen treff på søk Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Brightpoint har 09.06 som bekreftet dato.Gleder meg til å få henda rundt tlfen. Hvordan Finner du noe som helst på brightpoint? Får ingen treff på søk Edit: Fjernet link da den ikke er tilgjengelig for dem som ikke har bruker hos brightpoint. Endret 3. juni 2009 av PantZman Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Brightpoint har 09.06 som bekreftet dato.Gleder meg til å få henda rundt tlfen. Hvordan Finner du noe som helst på brightpoint? Får ingen treff på søk prøv denne Fant nettstedet,men jeg får ikke treff på noe som helst av søk på produkter Må mann ha passord for å kunne søke?(som forøvrig halveis krevde at du dreiv en butikk) Å hva er prisen der? Endret 3. juni 2009 av Andynator Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Spesifikajoner ifølge brightpoint: BatteritidStandby-tid opptil 600timer Taletid opptil 13.30timer DatatilkoblingUSB-støtte Ja Bluetooth Ja DisplayOppløsning piksler 360x640pixels Antall farger 16000000 Touch screen Ja E-post og meldingsfunksjonerMMS Ja Lydinnspillinger Ja SMS Ja E-post klient Ja Synkronisering Ja Intelligent ordbok Ja Ekstra funksjonerOppgaver Ja Integrerte spill Ja Klokke Ja Vekkerklokke Ja Innebygget modem Ja Kalender Ja Send visittkort Ja Flymodus Ja Innebygget handsfree (høytaler) Ja Notater Ja Enhetskonvertering Ja Kalkulator Ja Vibrasjonsvarsling Ja FormTouch screen Ja I EskenLader Ja Software i eske evt. på nett Ja Batteri Ja Telefon Ja KameraVideosamtale Ja Kameraets oppløsning 8MP Autofokus Ja Kamera Ja Videopptak Ja Digital zoom Ja Musikk og LydMP3 spiller Ja Radio Ja NettverkBånd Quad Edge Ja GPS Ja HSDPA Ja Wi-Fi (W-lan) Ja StørrelseVekt 144.00gr SystemInternminne størrelse 16.00GB Minnekortets maks størrelse 16GB Java Ja Støtter minnekort microSD/TransFlash TjenesterHTML evt xHTML Ja WAP Ja Kanskje ikke mye nyttig info for folket her... Edit: Tror ikke prisen der er for alles øyne desverre (bare forhandlere etc.). Endret 3. juni 2009 av PantZman Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 brightpoint 9/6, telefast 19/6, itegra 25/6. Ikke lett og velge mobiltelefon i dag, sikler på modeller fra både Samsung, HTC og Nokia om dagen. Lenke til kommentar
Krankenstein Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 brightpoint 9/6, telefast 19/6, itegra 25/6. Ikke lett og velge mobiltelefon i dag, sikler på modeller fra både Samsung, HTC og Nokia om dagen. Pratet med idedata idag. Den er også bekrefta hos de 9.juni. Så vi krysser fingra:) Lenke til kommentar
Krankenstein Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Leste på gsmarena sitt forum at Samsung skal lage et nytt firmware med forbedret lydkvalitet under video opptak. Spørsmålet er bare om det stemmer og i så tilfelle NÅR? Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Da tester jeg Megastorenorge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå