Gå til innhold

hjemme laget rakett alt er mulig

Anbefalte innlegg

hehe fin underholdning i værdagen :p

Jeg har ikke så veldig stor tro på (les ingen tro) at en 12 åring som ikke en gang greier å skrive forståelig Norsk får til noe slikt.

Er nokk en del mer enn å kunne sveise som skal til her :)

Du kan jo begynne med å prøve og lage elektronikken (dette er jo ikke farlig og heller ikke så allt for dyrt). Jeg regner med at denne består av noen aksellerometere, en slags loggingsmekanisme og en radiosender for telemetrien (i tilfelle elektronikken blir ødelagt når den går i bakken) for å regne ut hastighet og for å løse ut fallskjerm ved apogee (toppen av banen). Og når du finner ut at du ikke en gang greier dette kan du jo finne ut selv at dette prosjektet ikke var så lett.

he he dete er sykt vanskelig jeg tenkte og lage såne og kanskje sele dem for 5 tusen kr ferdigmontert med 2 kilo drivstoff

Endret av super2277
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Isbilen: Den dukker antageligvis ikke opp på radar engang, så det er ingen fare for det. Så lenge man har nødvendig sikkerhet inne i bildet burde det gå greit.

jeg skal jo ikke sende den dritt høyt opilufta men værtfal 300 til 400 meter da er jeg fornøyd

Lenke til kommentar
Ikke for å gjøre deg nervøs, men du har sjansen til å bli verdens første rakettingeniør uten annen utdannelse enn en "noget" i orden og oppførsel.

Og om du ikke skulle lykkes med det ligger du i alle fall godt an for en nominasjon til Darwin Awards.

ja :thumbs:

Lenke til kommentar
Isbilen: Den dukker antageligvis ikke opp på radar engang, så det er ingen fare for det. Så lenge man har nødvendig sikkerhet inne i bildet burde det gå greit.

Så vidt vi forsto det da vi drev med rakettbygging for noen år siden må man søke DSB om tillatelse for å lage drivstoffet til raketten, siden det klassifiseres som "eksplosiv vare".

Og ja: hvis det noen gang blir noe av dette rakettforsøket forventer jeg også en darwinaward.

Lenke til kommentar

Så vidt vi forsto det da vi drev med rakettbygging for noen år siden må man søke DSB om tillatelse for å lage drivstoffet til raketten, siden det klassifiseres som "eksplosiv vare".

Og ja: hvis det noen gang blir noe av dette rakettforsøket forventer jeg også en darwinaward.

ja jeg sendte en søknad til DBS

Lenke til kommentar
Har du tenkt å pakke svartkrutt selv?

Vet du hvilke krefter som oppstår? En kinaputt kan sprenge hånda di i filler og har et par få gram krutt, mens en slik rakett du har tenkt å lage trenger en halv kilo eller sikkert mer.

jeg skal ikke ha svartkrutt jeg tener på raketten for hand med laiter

Lenke til kommentar

jeg tenkter bare på raketten men jeg trenger noen meter lunte det kan en venn av meg lage men osen drivstoff er best for og få skyvekraft at raketten skal gå op i lufta men hvor langt skal jeg være borte fra racketen jeg tenker på alle i nabolaget som sladrer for ingen ting

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...