elkenzaal Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Ja, jeg vet det finnes mange tråder på kabinetter og støydemping osv, men mener å ha en del krav som jeg ikke finner i andre tråder Jeg skal kjøre en server med enten 2 firekjerners Intel eller AMD cpuer. Det skal være 16 GB RAM og 4 stk Samsung Spinpoint F1 750 GB SATA disker. Tenkte på en Mist modulær 650 Watt PSU Hovedkortet blir i E-ATX utførelse. Jeg er da på jakt ettet er kabinett som er "out-of-the-box" støysvakt (helst med dempemateriale invendig) og som har god nok plass til at alle kompoentene har god nok plass slik at luftgjennomstrømningen er så og si uhindret. Gode løsninger for å hindre vibrasjoner og støy av komponenter er viktig. Størrelsen er ikke en viktig faktor så lenge det har god nok plass for alt. Har dere noen tips? Eventuelle tips til andre harddisker, PSU eller kjøleløsninger for LGA771 eller Socket-F CPU er velkommen. Mvh Espen Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Ja, jeg vet det finnes mange tråder på kabinetter og støydemping osv, men mener å ha en del krav som jeg ikke finner i andre tråder Jeg skal kjøre en server med enten 2 firekjerners Intel eller AMD cpuer. Det skal være 16 GB RAM og 4 stk Samsung Spinpoint F1 750 GB SATA disker. Tenkte på en Mist modulær 650 Watt PSU Hovedkortet blir i E-ATX utførelse. Jeg er da på jakt ettet er kabinett som er "out-of-the-box" støysvakt (helst med dempemateriale invendig) og som har god nok plass til at alle kompoentene har god nok plass slik at luftgjennomstrømningen er så og si uhindret. Gode løsninger for å hindre vibrasjoner og støy av komponenter er viktig. Størrelsen er ikke en viktig faktor så lenge det har god nok plass for alt. Har dere noen tips? Eventuelle tips til andre harddisker, PSU eller kjøleløsninger for LGA771 eller Socket-F CPU er velkommen. Mvh Espen Hvor mye penger har du tenkt å bruke på kabinettet? Finnes en del server kabinett for bedrifts markedet å få kjøpt. Som er laget svært bra, men har pris lapp+++ Personlig så har jeg dårlig erfaring med Samsung F1 disker. Har hatt 2 stk. 1, 750 som bare kveldet etter kort tid. Og en 1Tb som fikk SMART error etter 2 måneders bruk. Man får vel hva man betaler for... Gå heller for Seagate Barracuda ES eller ES.2 disker. Disse er spesiellt lager for server bruk. (24/7) Men de er litt dyrere. Kommer med 5 års garanti! Samsung reklamerer med stille disker. (Men døde disker bråker jo ikke) Synes ikke Seagate sine ES disker bråker noe mere. Dette på tross av at de er laget for server bruk. Kjører nå 2 stk Seagate Barracuda ES.2 1TB SATA2 32MB 7200RPM i ene pc`n min og er stor fornøyd.! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå