GeEg Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hei alle. Jeg har bygd en pc som jeg tenkte jeg skulle benytte til en htpc-lignende sak. Det ser ut som om jeg kanskje har vært litt kjip på skjermkortet. Grunnen til at jeg tror det, er at når jeg splller av filmer, "napper" det en del i bildet. Dette skjer når hele bildet panorerer, eller store detaljer forflyttes over skjermbildet. Det jeg bl.a. kjøpte var: MSI K9A2GM-FIH hovedkort, AMD Phenom 8450 Triple-Core 2,1 GHz prosessor Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4 internminne Gigabyte Radeon HD 4350 512MB DDR3, PCI-Express 2.0, DVI/HDMI/HDCP skjermkort. Det jeg lurer på, om "nappingen" ene og alene kan skyldes at jeg var litt kjip med valg av skjermkort? Hvis det er tilfelle, er jeg veldig interessert i gode forslag fra dere der ute. Hvis jeg sier at jeg kunne tenke meg en maksgrense på ca. kr 1500 - 1700, ellers må interface være som kortet over (PCI Exp 2.0, HDMI), og det må kunne gå i et Chieftec HM-02B HTPC kabinett. Støysvakt er også selfølgelig særdeles viktig. Det skulle vel ikke benty noe, med systemet benytter Vista Home Ultimate. Mvh. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå