invalid_user Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hei, jeg og noen klassekamerater lånte et kamera (Canon XM2) fra skolen for å filme til et prosjekt. Vi har gjort opptakene, men jeg klarer ikke å finne ut hvordan jeg skal overføre video til PC slik at jeg kan redigere. Har plugga inn med USB-kabel, men det virker som om jeg ikke får noe signal. Må jeg ha noe software? Er absolutt ikke kjent med videokameraer, så dette her ble vanskeligere enn først antatt. Vi brukte forresten en mini-kassett til filminga. Så kan noen hjelpe meg med å overføre filene på PC-en? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Du må bruke Firewire kabel mellom DV kamera og PC'en. Bruk Windows Movie Maker til å overføre hvis du ikke har noe annet redigeringsprogram installert. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Viss det følgte med eit software program anbefaler eg å installere det. Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Du må bruke Firewire kabel mellom DV kamera og PC'en.Bruk Windows Movie Maker til å overføre hvis du ikke har noe annet redigeringsprogram installert. Har en firewire-kabel her ja, men hvor skal den plugges inn? Har ikke mac, skjønner du. Det var derfor jeg trodde at det ville funke med USB-kabel. Edit: Fant det ut! Viss det følgte med eit software program anbefaler eg å installere det. Lånte som sagt kameraet fra skolen. Fikk ikke med noe software. Endret 8. februar 2009 av iRoman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå