Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

begrense upload hastighet

Anbefalte innlegg

her sitter eg med telenor linje :oops:

og spiller en del på nettet...problemet er når eg skal spille så står kansje dc++ og noen laster opp et eller annet..så blir pingen fra 35---->1000

og det må eg spille helt eg går ut og disconnecter han eller bare gir faen i å spille

men finnes den noe program som kan begrense bredband til dc++?

slik som winmx har innebygget

takker for svar på forhand 8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vitsen med å være på dc er jo å laste ned og la andre laste ned fra deg. Hvis du ikke har bra nok linje til å være på dc og spille samtidig så er det jo bare å gjøre en ting om gangen. Skal ha rimelig bra linje for å klare dette uten å få høy ping. Thats life...

Lenke til kommentar

og det må eg spille helt eg går ut og disconnecter han eller bare gir skitt i å spille

Mm. Du må velge. Spill eller DC.

men finnes den noe program som kan begrense bredband til dc++?

Nei, med mindre du vil ty til hackede DC-versjoner. Upload caps kan man bli kicket for, hacket DC kan du bli kicket/bannet for.

Lenke til kommentar

du kan også bli bannet for neo-modus orginal DC. det har jeg blitt hvis jeg emulerer det.

Hæ? Hvordan emulerer du NMDC med NMDC? Du mener at du har brukt en hacket DC-klient, og så emulert NMDC, ja? Det er noe helt annet. Og isåfall: FY!

Lenke til kommentar

Jeg bruker hacket DC klient, det er ikke fordi jeg er ond, det er fordi jeg ikke gidder å share om jeg ikke kan laste ned selv. Det som skjer når jeg har full upload er at nedlastingshastigheta mi går til 5kB/s fra 126. Derfor setter jeg max 15 kB/s upload hastighet, da får jeg ca 100kB/s download.

Når jeg ikke laster ned noe så slår jeg av limiten. Dette ser jeg ingenting galt i, jeg uploader iallefall litt, i før ble jeg nødt til å sitte å cancelle uploads og leave hubber om noen hadde bra speed fra meg, og det er iallefall ikke ønsket. Jeg synes det er verre med dem som ikke sharer i heletatt, som jeg alltid får "file not available" eller evig "connecting..." hos.

Lenke til kommentar

du kan også bli bannet for neo-modus orginal DC. det har jeg blitt hvis jeg emulerer det.

Hæ? Hvordan emulerer du NMDC med NMDC? Du mener at du har brukt en hacket DC-klient, og så emulert NMDC, ja? Det er noe helt annet. Og isåfall: FY!

Kan du med hjarted på rette staden si at du bruker NMDC?

Lenke til kommentar

Ja, selvfølgelig. Det er endel hub'er som krever at du bruker DC++ og da er det jo liten vits i å emulere NMDC.... Man klarer (som regel) ikke skjule bandwidth-limiter'n i tag'n selv om en emulerer DC++ og derfor så er det endel som kun godtar denne klienten.

En annen god grunn er jo at NMDC suger villt, og ikke støtter endel av script-funksjonene som hub-owners er ute etter...

Lenke til kommentar

Ja, selvfølgelig. Det er endel hub'er som krever at du bruker DC++ og da er det jo liten vits i å emulere NMDC.... Man klarer (som regel) ikke skjule bandwidth-limiter'n i tag'n selv om en emulerer DC++ og derfor så er det endel som kun godtar denne klienten.

En annen god grunn er jo at NMDC suger villt, og ikke støtter endel av script-funksjonene som hub-owners er ute etter...

Vet. Brukte NMDC først. Så gikk jeg over til DC++.. ble helt sjokka.. trodde NMDC var en beta verson av alfabetaen til testpersonellet til DC++... nesten. Så vilt suger det.

Jeg lasta ned BCDC++ her om dagen, men bruker det ikke til annet enn emulering. Men nå står den på DC++. hastighetsreguleringa suger rett og slett vilt!

Lenke til kommentar

Jeg lasta ned BCDC++ her om dagen, men bruker det ikke til annet enn emulering. Men nå står den på DC++. hastighetsreguleringa suger rett og slett vilt!

Jeg bruker den klienten og begrensningen virker bra hos meg.

Bare for å ha sagt det : Jeg bruker den fordi jeg kjører hub på egen linje.. Hvis da det skulle være mulig å laste ned med full speed fra meg ville alle på hub'n blitt kicka av naturlige årsaker.... :-?

Lenke til kommentar

Vet. Brukte NMDC først. Så gikk jeg over til DC++.. ble helt sjokka.. trodde NMDC var en beta verson av alfabetaen til testpersonellet til DC++... nesten. Så vilt suger det.

Så lenge du sharer minst 10kB/s så fungerer hastighets-begrensinga utmerket :). Sharer du mindre enn det, blir også din nedlastingshastighet begrensa til det samme som upload. Litt kjip for dem med 128kbps upload kanskje :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...