Gå til innhold

Alt mulig pc m/oppgraderingsmuligheter noen år frem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt mulig PC? Vel den er spekket med bortimot det ypperste du får tak i uansett bruk. Trenger vel egentlig ingen kommentarer mer enn denne?

Skulle jeg ha sagt noe så mangler den kabinett, HD, DVD spiller, skjerm, tastatur og mus ihvertfall. Spe på med det ypperste der også så har du ihvertfall topp utstyr i dag. Hva du mener med oppgradering er veldig vanskelig å svare på? Du kan selvsagt skifte prosessor dersom det kommer en ny til denne sokkelen om 5 år. Strømkilden kan uansett skiftes ut. RAM-brikkene også. Generelt så er det vanskelig å svare på da du allerede har valgt topp modell.

Hadde du derimot valgt 1 skjermkort kunne jeg ha svart at du kan kjøpe et til om 2-3 år og ha CF. Hadde du kjøpt en dårligere CPU, kunne jeg ha sagt at du kunne ha oppgradert fekse til den du nå har kjøpt om 2-3 år.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Hei

Jeg skjønner ikke hva du er på jakt etter? Virker som om du har like godt greie på dette selv også. Jeg må ihvertfall vite mer enn dette. Finnes det ikke dårligere CPU til det hovedkortet - neivel men da vet du allerede nok - hvorfor lage en tråd da? Er det generell Power du ønsker å diskutere så finnes det andre forumdeler til det.

Virker negativ nå men det er lett for at det drukner i tåder her. Folk spør om saker og ting som ligger åpent i dagen.

Lenke til kommentar

Negativ, neida, greit det. Har fulgt heller dårlig med på utviklinga i den senere tid, og brukte vel ganske liten tid på å finne frem til disse delen, ble etterhvert mer "high end" enn først planlagt. Kan ha hatt det for travelt og kanskje "misset" på noe, f.eks hovedkort som er nesten like bra, men bare halve prisen. Ønsker at det skulle støtte DDR3, jeg ønsket også siste plattform, for å være sikret (i den grad det er mulig)at man kan oppgradere f.eks CPU etter en stund. De andre CPU'ene som hører til på dette hovedkortet var f.eks alt for dyre slik det er nå. Spørsmålet er vel heslt om det finnes gode alternativ på samme plattform som koster endel mindre. For da kan man også være åpen for å oppgradere f.eks også HK ved neste korsvei for de pengene man sparer nå.

Sitter nå på 939 plattformen som jeg gikk inn i tidlig da den kom, ikke fulgt allverdens med i Hw racet siden.

Lenke til kommentar
Det der var litt unødvendig spørr du meg..hk til 3k? men alt mulig? burde holde med 1 skjermkort og et annerledes hk,det der er nesten penger ut av vinduet.

DEt HKet er er av de best på markedet, og om man skal overklokke så er det uvurderlig.

Hei

Jeg skjønner ikke hva du er på jakt etter? Virker som om du har like godt greie på dette selv også. Jeg må ihvertfall vite mer enn dette. Finnes det ikke dårligere CPU til det hovedkortet - neivel men da vet du allerede nok - hvorfor lage en tråd da? Er det generell Power du ønsker å diskutere så finnes det andre forumdeler til det.

Virker negativ nå men det er lett for at det drukner i tåder her. Folk spør om saker og ting som ligger åpent i dagen.

Skjønner godt at når trådstarter skal investere så mye penger i datakomponenter så ønsker han å gjøre et best mulig kjøp.

OT: Ville nok valgt en annen PSU, to grunner til dette; 1000W er overkill. Og, selv om MIST har fått mye skryt, så er det andre produsenter som har bedre alternativ. Tenker da spessielt på PC power and Cooling.

Lenke til kommentar
OT: Ville nok valgt en annen PSU, to grunner til dette; 1000W er overkill. Og, selv om MIST har fått mye skryt, så er det andre produsenter som har bedre alternativ. Tenker da spessielt på PC power and Cooling.

Ok, takker, skal se litt på den. Har to MIST fra før (350w og 500w)og er meget fornøyd med de, derfor ble MIST valgt som er utgangspunkt.

Lenke til kommentar

Intel Core i7 socketen er ganske ny ennå, så den finnes ikke verdt det med tanke på pris/ytelse. Men hvis du skal handle nå, og ikke gidder vente noen måneder, så er det også dumt å gå for noe annet.

Men både i7 CPU, HK og DR3 RAM er ennå ganske overpriset. Skal visstnok falle en del i Q2 :)

Lenke til kommentar
Intel Core i7 socketen er ganske ny ennå, så den finnes ikke verdt det med tanke på pris/ytelse. Men hvis du skal handle nå, og ikke gidder vente noen måneder, så er det også dumt å gå for noe annet.

Men både i7 CPU, HK og DR3 RAM er ennå ganske overpriset. Skal visstnok falle en del i Q2 :)

ja, alltid et dilemma det der. Kan alltids vente litt, men spørs om det er mye å spare på å vente 1-2 mnd, blir noe annet om man hadde ventet 6-9 mnd. Men blir uansett ikke før etter vinterferien (uke 8), så får se om man er heldig og noe skulle havne på ukens tilbud eller timespris e.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...