Din_Laban Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg sliter med å få Tele2 IP telefoni til å virke på D'link DGL 4300. Det er en separat boks som tidligere har vært koblet mellom routeren og modemet fra Tele2. Fra før har jeg under Advanced-firewall haket av SIP på ruteren og forsåvidt også RTSP. Det ser ikke ut til å virke, jeg kan ikke ringe ut, og ringer jeg inn på Ip telefonen så melder Tele2 at nummeret ikke kan nås. Noen som har en løsning? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Har du forwardet porter? Tele2 har hele 4 portranges som må forwardes for iptelefoni. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Oi. Hvordan gjør jeg det? Takker for innspill. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Du må forwarde porter for iptelefoni i routeren. Har du Tele2 så må følgende forwardes til adapteret. Fra 1024 til 1036 tcp og udp - Fra 3478 til 3479 tcp og udp Fra 5060 til 5061 tcp og udp - Fra 10000 til 10007 tcp og udp http://www.portforward.com/english/routers...300/PalTalk.htm Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Jeg sliter med å få dette til å virke rett og slett. Under Special Apps så er det ikke problematisk å få skrevet inn en regel for dette men fortsatt slipper ikke IP telefonen ut og nummeret meldes midlertidig ute av drift. Endret 8. februar 2009 av bjornh Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Gå på Advanced - Special Applications og fjern SIP under ALG. Så starter du routeren på nytt, og IP-telefon adapteret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå