zeeroo-x Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 hallo alle sammen, jeg vet ikke helt hvilket emne jeg brurde postet denne posten så den havnet her. problemet mitt er at etter jeg la in xp ble ble d lagt til en ny hardisk som primærhardisk (C:). og den hardisken filene mine ligger på (290gb) ble hardisk (D:). Den hardisken (C:) sies å være på ca 7GB men problemet er at jeg ikke har noen 7GBs hardisk i min pc. bare en på 290GB. vanskelig å forklare så jeg har lagt ved et bilde. d er rart at denne kan være primærhardisk når den ikke engang finnes i min datamaskin. så hvordan fåe jeg min lokal disk på 290GB til å bli primærhardisk? altså (C:?, og hvordan får jeg fjærnet hp pavillion hardisken, den er IKKE montert i min pc. Takk for hjelp Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Jeg vil si at du har en hard disk på ca. 300 GB som er delt opp i 2 partisjoner, en C disk (partisjon) og en D disk (partisjon). Hvordan installerte du XP da? Og den hadde Vista før eller? Hvilke filer er på den HP-Pavillion disken da? Endret 8. februar 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 HP_PAVILION ser ut til å være en gjenopprettingspartisjon. Og siden det er en primærparisjon blir den System (og får bokstaven C:) når du installerer XP. D: partisjonen er Utvidet/Logisk og da kan den ikke være System. Men for å forså dette må du altså først forstå forskjellen på Disk og Partisjon. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Enkleste måten å bli kvitt det der er å legge inn xp på nytt igjen.. og da fjerne begge partisjonene under installsjon, og opprette 1 ny om du kun vil ha 1.. selv anbefaller jeg å ha minst 2.. for da slipper du å flytte så mye filer om du skal legge inn windows på nytt seinere.. for da sletter du kun disk c, som inneholder windows + div system filer osv.. mens du har d til lagring av alt annet Bør minst ha 20GB til windows partisjonen.. kjørte mye på 10gb før, men fant ut etterhvert at det ble for lite! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 hårek har rett, tror jeg. Hadde en HP Pavillion for et par "hundre" år siden, og den hadde en slik recovery partisjon. Sukk, begynner å bli gammel skjønner jeg. Den HP_Pavillion partisjonen er der i tilfelle en bruker roter til PCen, da kan den disken (partisjonen) brukes til å gjennomrette PCen til orginal stand. Ikke rør noen ting, la det være som det er. Virker PCen greitt som den er nå, do not fuck around mener jeg da. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Virker PCen greitt som den er nå, do not fuck around mener jeg da. Helt enig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå