ap3 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Har tenkt til å utvide filservern min etterhvert og er på utkikk etter et sata-kontrollerkort med mere enn 4porter. Bør helst være pci, og ikke koste alt for mye. Eneste jeg kan finne i norske nettbutikker er dette, hvis jeg skal ha flere porter koster det brått 2k++. Jeg har funnet dette kortet på newegg, men kan ikke finne det i noen norske nettbutikker. Dette hadde vært helt perfekt for det jeg trenger. Bilde: Noen som vet om noe tilsvarende i norske nettbutikker? evt. andre ideer når det gjelder billige sata porter til filserver. Endret 8. februar 2009 av ap3 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Har du ikkje pci-e x1 port eller pci-e x16 port på hovedkortet i filserveren? Harddiskkontrollere koster ganske mye penger. Nå kan det lønne seg å ha et hovedkort med pci-e porter, da dette er det større utvalg på enn pci virker det som. Det går også ann å bruke flere kontrollere hvis man skal kjøre software raid. F.eks 2 stk 4 port kontrollere. Mamoz har et stort utvalg av kontrollere. Du kan jo se om det er noe som passer til din prisklasse her https://www.mamoz.no/katalog/100254/100/Dat...ontrollere.html Endret 8. februar 2009 av Nizzen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 LOL! Fant det du leter etter på Nextron.no http://nextron.no/main.php3?PI=info&PNO=17353 Lykke til Ps: Pci-x passer i pci port. Man får bare ikkje all båndbredden som man ville fått med en pci-x port Lenke til kommentar
ap3 Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 ah, nice er ikke pci-e på det jeg har i servern nå nei, er et gammelt amd hovedkort av noe slag. Det er 5 pci slot'er på det, så kan bli en del disker med det kortet der Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Til filserver går det vell greit, men ikke forvent for mye ytelse over pci. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå