Gå til innhold

Tre el-gitarer, vanskelig valg...


bidz

Anbefalte innlegg

Jeg skal handle en ny el-gitar i løpet av neste uke, men er litt usikker på hva jeg bør velge.

 

Valgene mine er som følger;

 

Pent brukt (2 år gammel) Gibson Les Paul Classic 1960 med hardcase til 9500kr.

En omtrent helt ny sort/chrome Gibson Les Paul Studio med hardcase til rundt 7500kr.

En helt ny Epiphone Les Paul Custom Chrome Limited Edition til 5495,- (uten hardcase regner jeg med)

En helt ny Epiphone Les Paul Standard til 4260,- (uten hardcase her også)

 

Etter det jeg har lest så har Studio utgavene mindre beskyttelse (lister) samt at de er noe lettere enn Standard, så man får en litt tynnere lyd. Stemmer dette? Isåfall lurer jeg på om Epiphone Custom'en vil være bedre? Hvilke pickups har disse Epiphone custom'ene i forhold til Gibson Studio?

 

Gitaren skal brukes på en Roland Cube 30X amp hjemme, og det spilles for det meste rock/heavy men også noe blues-ish nå og da.

 

PS! Om noen har en brukt Gibson Les Paul Standard å selge, så send meg en PM :)

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Godt valg.

Studio-serien har eg generelt "dårlege" erfaringar med, då hadde eg heller valgt Epi Custom. Men for all del, gitaren du har skaffa deg er betre enn nokon av dei du nemnde over. Gratulerer. :)

 

Takker :D

 

Ja, må si jeg gleder meg som en liten unge nå. Får den i løpet av neste uke. Har alltid drømt om en ekte Gibson LP Standard :D Og til den prisen så klarte jeg bare ikke å la være...

Lenke til kommentar
Gratulerer!

Finnes denne med 60's neck også, til samme pris?

 

Det vet jeg ikke om. Du får ringe rundt å høre eventuelt. De jeg har sett annonsert på Finn.no har 50's Neck. Men jeg var innom Tre45 (4Sound) i Trondheim og de har også denne modellen på tilbud til 11995,- men jeg vet ikke om det var bare med 50's eller 60's neck.

 

Uansett så er jeg glad for at jeg gikk for 50's Neck da jeg foretrekker denne tykkelsen framfor 60's som for mine hender blir for tynn, og gjør til at jeg får vondt i håndledd/etc. etter kortere tid med spilling. Jeg får ikke vondt når jeg spiller på 50's neck'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...