Gå til innhold

Størelse på OS partition?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjører 3 PCer med win2k, winxp og win2kadvanced server. alle os-patrisjonene er på 10GB og det synes jeg er en bra størrelse. Du får plass til os + noen programmer og du slipper å vente i evigheter ved formatering, i tillegg slipper du å miste mye data hvis du har fått virus el.

Lenke til kommentar

Ja det hvar jo det jeg tenkte på!

 

Os på C I utgangs punktet XP (eventuelt me,W2K)

 

Eventuelt ett annet OS D

 

Programmer E

 

Nedlastinger, skrivebord,minedokumenter,etc F

 

Bilder,etc G

 

Så Ghoster jeg C ettervert som jeg innstallerer programmer sparer meg for mye arb,tid ved eventuelle os problemer!

 

Pelle

Men C bør vel ikke være for stor heller (defragmenteringstid,etc)

 

Pelle

Lenke til kommentar
Vilken størelse vil dere anbefale på os partitionen?

 

Pelle

Det kommer litt an på hvordan du har tenkt på opsettet. Hvis OS partitionen bare skal bli brukt til OS og ikke programmer, så kan du klare deg godt med 4GB. Skal du ha programmer der som f.eks Office-pakka o.l. programmer så kan det være kjekt med en 8-10GB.

Lenke til kommentar

Ja men når man defragmenterer, ghoster osv.oppstart,etc er det vel en fordel att partitionen ikke er for stor og heller ikke for liten?

 

Angående program partitionen vilken partition bør den ligge på en annen hardisk kansje? eller "naboen" til Os partitionen ( tenker på tiden) ?

 

Pelle

Lenke til kommentar
Jeg har nå 6GB til OS, og sliter aldri med liten plass. Har også swap-fila og de mest vanlige programmene på OS-partisjonen. De må jo som regel installeres på nytt hvis du legger Windows inn på nytt så...

 

Bruker WinXP Pro

 

Ikke vis man ghoster!

 

En annen ting Os - programmer bør vel ligge på forskjellige plater (lesehode) eller Hva? slitasje tid etc?

 

Pelle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...