Gå til innhold

Spørsmål ang. XIGMATEK HDT-S1283 CPU kjøler

meg0709

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har sett litt rundt innpå her, kansje ikke sett godt nok etter men jeg er ikke helt tilfredsstilt med det jeg har sett hittil.

Det jeg lurer på er om XIGMATEK HDT-S1283 CPU kjøler passer i antec 900 kabinett på ett ASUS P5Q pro hk med en E8500 CPU pluss at det sitter en 120x120x25mm vifte i side døra, kommer den til å passe eller tar den borti vifta i side døra?

Tar den borti noen ting i det hele tatt?

Sitter en stor vifte i toppen også den ikke bør ta borti.

Jeg har målt og målt men hver gang blir jeg hakket i tvil om det passer, men den CPU kjølern jeg spør om er vel bare maks 16cm høy/lang og antec 900 er 20cm bredt, pluss den 25mm vifta så skal vel det passe?

Hk ligger vel litt over veggen i kabinettet men er vel snakk om maks 5mm der.

Jeg bør vel ha en 1-1,5cm å gå på?

De som svarer bør være helt sikre på det de svarer på, eller om dere har noen bilder å slenge inn så jeg får se?

Ikke noe must, men vær sikre på at den passer.

Og det følger med vifte på kjølern?

Beklager om det blei veldig rotete er min første post her og skriver i hu og hast, men på forhånd takk for svar.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har dette kabinettet.

5595_0__GESV_084_1g.jpg

Silverstone Temjin TJ07B Black

Og med Thermalright ULTRA120 Extreme

Som er den du burde kjøpe er det akkuratt plass og mitt kabinett er ikke veldig smalt.

Har du kabinettet ditt nå med et hovedkort i eller hvordan målte du?

Og ha en vifte der i døra lønner seg ikke med en sånn kjøler da du vil ha luft ut bak- gjennom kjøleren. Den vegen ribbene går.

Viften er nok god til luft-inn på kjølere man ser rett inn på viften på.

Noctua kjølerene er også supergode og vinner alle tester.

Endret av War
Lenke til kommentar

Hvordan jeg målte?

Vel, tok å målte ifra over siden på hk, altså der alt er montert, målte like ved siden av standard cpu kjølern, men la måle redskapen helt nedpå hk.

Så ja hk, sitter nå i kabinettet, men kabinettet er tja 20cm bredt, er ett standard antec 900 kabinett.

Men jeg har nå hørt og lest at en del folk anbefaler den kjøler jeg sikter til og at den vistnok skal være bedre enn noctua og noen andre.

Men det kan ikke være så drawback med en vifte i døra?

ALtså vifta på den kjølern der blir teknisk sett blåsende oppover og i antec så er det svær vifte i toppen jeg innbiller meg skal dra ut den lufta som cpu vifta blåser oppover også at den i side døra gir luft nedenifra til cpu vifta.

Kan hende det er ønsketenking så klart.

Men har nå sett folk si den der er bra og billig og noctua stod på lista mi men de er hakket dyre og vel ja.

Og jeg må vel ut med hele hk for å få montert jævelskapet?

Har hørt de feste anordningene til intel kan være hakket leie å drive på med, eller?

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Jeg håper det går greit om jeg "bumper" denne tråden nå.

Jeg har vel da gått bort ifra nevnte kjøler i tittelen, det jeg nå lurer på er, følger det med slik svarte feste braketter til Noctua NH-U12P?

Viser bilde av de under.

http://microplex.no/img/cache/scythe_feste...069992361_0.jpg

http://microplex.no/img/cache/scythe_feste..._-6141629_0.jpg

De er ca lik de der, bare at dette er til LGA775 (Sokkel T) socket.

Kan noen garantere for meg at de er med, eller fins det ikke å få tak i slike til denne noctua kjølern?

Lenke til kommentar

Det følger med hvis det står SocketB / 1366 i navnet ikke om det står socket 775

Kittet er for de som allerede har 775.

Og mange velger å kjøpe 775+kit istedenfor å vente på egene 1366 kjølere

(Kjøler med 1366 feste i samme boks)

Lenke til kommentar

Tja er ikke sikkert vi tenkte samme ting nå, de bildene der viser bare hva slags feste braketter jeg er ute etter, men feste brakettene skal være til LGA775 (Sokkel T) socket, ikke til 1366.

La bare ut bilde for å vise eksempel på hvordan de så ut bare.

Dårlig eksempel kansje.

Nå konsentrer vi oss om bare socket 775. :p

Følger det med slike svarte festebraketter til socket 775 eller ikke på noctua kjølern?

For har en anelse om at jeg slipper å ut med hk om jeg bruker de noe som hadde vært supert.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Du lurer på om kjøleren har med sånne fester som du linker til eller om den kun har med en bakplate som gjør at du må ut med hovedkortet.

Da skjønner jeg, jeg ville ha ringt og spurt da de med disse kjølerene kan ha fått forskjellige modeller i fra forskjellige produksjonsdatoer.

Det er helt klart enklest med de festene du linker til som du bare presser rett ned i hullene på hovedkortet.

Lenke til kommentar

Jepp, da er vi på, hva skal jeg kalle det, en slags bølge lengde.

Du skjønte hva jeg ville frem til og det var bra og ja det er hakket enklere med de festene der som jeg tror man slipper ut med hk, det hadde ihvertfall vært greit om jeg slapp ut med hk.

Hmm ja kan jo ringe/sende mail eller noe til de som fører disse kjølerene og spørre.

Takker for svar.

Eller om noen andre veit med 100% sikkerhet at slike festebraketter er med på noctua kjølern så bare svar i vei, men får ta initiativ til å sende mail eller ringe i morra/mandag.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tar en liten bump på denne nå, beklager om det er feil men syntes at det lille jeg skal spørre om ikke behøvde en ny tråd.

Siden jeg da har tenkt på å å anskaffe ny CPU kjøler så må vifta i side døra bort, da tenkte jeg å bruke den vifta pluss vifte som følger med kjølern så det blir to vifter på selve CPU kjølern.

Det jeg da lurer på er, bør jeg har at den ene(fremste) blåser og den bakerste suger eller omvendt(det er vel bortkasta)?

Eller bør jeg ha det slik at begge blåser/suger eller bare en vifte, skal den da bare blåse/suge?

Og hvem ville dere satt til å blåse/suge i en to vifte konfigurasjon?

Noctua NF-P12 suge/blåse? Vifta som følger med kjølern til å suge/blåse?

Jeg vil helst bruke begge viftene, det gir vel også enda litt bedre temperatur enn bare en vifte vil jeg anta?

Det beste er vel en foran som blåser og en bak som suger?

Men hvem av noctuan og "standard" vifta skal plasseres hvor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...