Gå til innhold

Åpne porter fra Viken Fibernett

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg fikk meg Viken Fibernetts 30 / 30 linje for noen dager siden. Men prøver å åpne porter ut men uansett får jeg beskjed om at de er stengt... Selv port 80 som er HTTP er jo stengt. Tester på sider på nettet som alle sier at portene mine er stengt. Men jeg får jo tilgang til nettet. Så er det Noe feil med port-testern, eller er alle portene mine stengt? Eller er det routern min som lever sitt eget liv. Kjøpte meg en DIR-655 for noen dager siden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Jeg fikk meg Viken Fibernetts 30 / 30 linje for noen dager siden. Men prøver å åpne porter ut men uansett får jeg beskjed om at de er stengt... Selv port 80 som er HTTP er jo stengt. Tester på sider på nettet som alle sier at portene mine er stengt. Men jeg får jo tilgang til nettet. Så er det Noe feil med port-testern, eller er alle portene mine stengt? Eller er det routern min som lever sitt eget liv. Kjøpte meg en DIR-655 for noen dager siden...

Ring Viken og få de til å sette hjemmesentralen i bridge (funker da som et modem). Så styrer du alt ifra din DIR-655. Funker strålende her

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har routern fra Viken fibernett og min egen router. Har problemer med å koble meg til servern min på innsiden med min WAN IP, siden jeg må gjennom 2 DHCP (heter det det? deler ut lokal IPer). Viken nekta å sette boksen i bridge. Og PCn min skjønner ikke hva som skjer når jeg spør etter min egen IP når det er to DHCP imellom.. Hvis dere skjønner?

Hva gjør jeg. Viken routern kan ikke settes i bridge, og jeg vil kunne sette port-forwarding på min egen router som er mellom Viken routern og min PC.

Lenke til kommentar

1.Sett DMZ på viken sin hjemmesentral til 192.168.0.50

2.Sett statisk ip på wan siden i din router til 192.168.0.50

3.Sett opp portforwarding slik du ønsker på din router.

Annen løsning er å koble fra din egen router og bruke kun hjemmesentralen.

Det fungerer greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...