TheMadS Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Heisann! Jeg fikk meg Viken Fibernetts 30 / 30 linje for noen dager siden. Men prøver å åpne porter ut men uansett får jeg beskjed om at de er stengt... Selv port 80 som er HTTP er jo stengt. Tester på sider på nettet som alle sier at portene mine er stengt. Men jeg får jo tilgang til nettet. Så er det Noe feil med port-testern, eller er alle portene mine stengt? Eller er det routern min som lever sitt eget liv. Kjøpte meg en DIR-655 for noen dager siden... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Du må teste portene mot et program på din PC som bruker porten aktivt. Du kan f.eks sette opp utorrent med en fast port og la programmet kjøre. Så kan du teste porten med den innebygde testen eller bruke f.eks http://www.canyouseeme.org/ Lenke til kommentar
TheMadS Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg har prøvd å sette opp Utorrent til å kjøre på en port, og testa med "speed Guide", men porten står at er stengt. Og har prøvd å åpne portene med "Port Forwarding" og "Application Rules", men ingen av dem hjelper... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Du får koble PC direkte utenom routeren og se hva som skjer da. Lenke til kommentar
TheMadS Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 ja... men er litt småskeptisk til å prøvde den i DMZ osv... Men jeg får jo lasta ned med utorrent.. Har helt Ok hastigheter... Lenke til kommentar
TheMadS Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Hjemmesentralen da? Jeg trooor jeg har satt routern min i DMZ fra hjemmesentralen, men vil jo si at brannmuren på den sentralen er ikke veldig pro.. Lenke til kommentar
Rakkaren Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Heisann! Jeg fikk meg Viken Fibernetts 30 / 30 linje for noen dager siden. Men prøver å åpne porter ut men uansett får jeg beskjed om at de er stengt... Selv port 80 som er HTTP er jo stengt. Tester på sider på nettet som alle sier at portene mine er stengt. Men jeg får jo tilgang til nettet. Så er det Noe feil med port-testern, eller er alle portene mine stengt? Eller er det routern min som lever sitt eget liv. Kjøpte meg en DIR-655 for noen dager siden... Ring Viken og få de til å sette hjemmesentralen i bridge (funker da som et modem). Så styrer du alt ifra din DIR-655. Funker strålende her Lenke til kommentar
Farner Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jeg har routern fra Viken fibernett og min egen router. Har problemer med å koble meg til servern min på innsiden med min WAN IP, siden jeg må gjennom 2 DHCP (heter det det? deler ut lokal IPer). Viken nekta å sette boksen i bridge. Og PCn min skjønner ikke hva som skjer når jeg spør etter min egen IP når det er to DHCP imellom.. Hvis dere skjønner? Hva gjør jeg. Viken routern kan ikke settes i bridge, og jeg vil kunne sette port-forwarding på min egen router som er mellom Viken routern og min PC. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 1.Sett DMZ på viken sin hjemmesentral til 192.168.0.50 2.Sett statisk ip på wan siden i din router til 192.168.0.50 3.Sett opp portforwarding slik du ønsker på din router. Annen løsning er å koble fra din egen router og bruke kun hjemmesentralen. Det fungerer greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå