Bengt2 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Det kommer opp en varsel fra norman hele tiden. Og selv om jeg oppretter en permanent regel som nekter programmet å kjøre, kommer det tilbake ofte. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Er lenge siden jeg prøvde Norman nå, men jeg tror det skal gå an og slå av brannmuren. Prøv og lete litt innpå Norman etter en måte og skru av brannmuren. Du kan også prøve og trykke der det står "avansert" på advarselen som kommer opp og lete litt innpå der. Men husk: brannmuren er der for en grunn, og beskytte deg, så og slå den av vill gjøre deg mer sårbar for eventuele angrep. Endret 8. februar 2009 av Pizzaen Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 beste løsningen på dette er: avistaller norman og last ned avast Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 beste løsningen på dette er: avistaller norman og last ned avast Prøv og komme med noe som kan hjelpe, ikke fanboy-kommentarer. Og bytte til avast er og bare kjøre rundt problemet, ikke og prøve og fikse det. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 men avinstallerer man norman og legger til noe som i tillegg er bedre så er da vel problemet løst? Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 men avinstallerer man norman og legger til noe som i tillegg er bedre så er da vel problemet løst? Joda, men folk må nesten få lov til og velge slikt selv, emnetittelen hadde vell vært "Hvilket antivirus program er best?" viss han hadde lurt på om hvilket som er best, ikke "Norman kommer med advarsel vert 10.ende minutt". Lenke til kommentar
Bengt2 Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 noen som har peiling på hva slags program det er? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Viss du trykker på avansert,sier den noe om hvilket program da? Endret 8. februar 2009 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Bengt2 Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Dette står når jeg trykker på avansertknappen Lenke til kommentar
norbat Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Mål-IP er NTNU. Hvis du har noe forbindelse med ntnu, så kan du sette dette som en permanent regel - tillat. Lenke til kommentar
Bengt2 Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Mål-IP er NTNU. Hvis du har noe forbindelse med ntnu, så kan du sette dette som en permanent regel - tillat. Og i praksis betyr d at jeg....? Sorry, jeg er ikke så flink med disse datamaskinene:( Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Og i praksis betyr d at jeg....? At du har et program som prøver og kontakte en server på NTNU. Er du usikker på hvilket program kan du gjøre dette. Start->kjør(eller søk vista)->cmd Skiv eller lim inn netstat -v -b 5 Se etter port og ip(137 og 129.241.150.42) Da vil det bli listet opp hvilket program som tar kontakt på denne adressen. Da er det 2 muligheter du fjerner for du trenger ikke noe kontakt. Eventuelt programmet har en mulighet til og stoppe at det tar kontakt. Du trenger programmet,da må du sette opp en regel så norman ikke varsler deg når det tar kontakt. men avinstallerer man norman og legger til noe som i tillegg er bedre så er da vel problemet løst? Vi løser problemer her,at du mener noe er bedrer har ingen ting med trådstarter problem og gjøre. Endret 9. februar 2009 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Bengt2 Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 takker for svar, skal prøve å fikse nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå