Isbilen Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Jeg lurer på om jeg har driti på draget her. Underveis i søndagsrengjøringen skulle jeg skure vasken på badet. Siden sluket var litt tett helte jeg først i litt salmiakk og skylte godt, uten at det hjalp noe videre. Derfor hentet jeg the big whammy - plumboen - i kjemikalieskapet og fulgte bruksanvisningen for "delvis tett avløp". 2 desiliter plumbo, 4 desiliter varmt vann. Jeg fikk ikke helt alt nedi og måtte hjelpe til med vannet, men det er ikke så nøye. Greia er at underveis i plumbo-administreringen leser jeg på pakken at plumbo i kontakt med vann utvikler "meget brannfarlige gasser". Oi, tenkte jeg, da er det kanskje ikke så lurt at vaskemaskinen står på samtidig. Bestemte meg for at så farlig kunne det umulig være, og nøyde meg med å sette på full lufting (badet er knapt en meter unna ytterdøra, så det blir bra omløp. Jeg setter meg ved PC-en og venter på at plumboen skal få virke i sin halvtime. En tanke om gassene avbrytes av "POFF" inne på badet, og alt blir så svart som det kan bli midt på lyse dagen. Faen, tenker jeg, og oppdager kjapt at flere sikringer har slått seg ut. Huseierens hovedsikring streiker også. Når jeg skrur dem på igjen, sier det "POFF" en gang til. Samme resultat. Huseieren kommer og lurer på om jeg også mangler strøm, og jeg forklarer hva som har skjedd og lurer på om jeg har vært litt dum. Vi feilsøker og finner ut at poffet kommer når vi plugger inn vaskemaskinen. Han stilte seg svært tvilende til at plumboen skulle kunne være skyld i dette. Det samme gjorde min far på telefon. Jeg har ikke lyst til å bruke penger på noen ny vaskemaskin akkurat nå, så jeg håper at den bare tilfeldigvis gikk i stykker akkurat nå. Det er tross alt snakk om en ganske gammel vaskemaskin fra midten av forrige tiår, og kanskje knallgass, eller hva det nå er, ville forårsaket et høyere smell enn det brå, dumpe poffet jeg fikk. Hva tror folket? Endret 8. februar 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
binko Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 KØDDER DU? Du hadde sinnsykt flaks der Isbil. Plumbo gir jo gasser som kan få Tsjernobyl til å virke som tarmgass i forhold. ... Eller ikke. Tror nok ikke Plumbo har kapasitet til å gjøre noe sånt. Heller mot at vaskemaskinen konka, men det kan jo hende. Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Damn, litt av en historie, men tviler på at det var plumboen sin skyld. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Det høres for meg ut som et sammentreff. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Håper det. Hadde uansett vært digg å skifte ut det gamle treskeverket, ikke fullt så digg hvis det er jeg som må betale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå