Gå til innhold

Nordlysnett og "kundeservice"

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen !

Har Internett (2000/700) via WIFI fra Nordlysnett (www.nordlysnett.no).

Ligger å hopper internt i WIFI'en og mot nettet når det gjelder ping.

Ligger på 110-900ms i ping, og når jeg klager får man aldri svar. De svarer

ikke på telefon. En kamerat som klaga fikk beskjed om om det var mer han ville

kunne han ta det rettens vei. Hva gjør man egentlig med slikt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leverandøren din kan selvfølgelig ikke garantere latency på trådløs nett, da det er mange variabler og kommer veldig an på hvor du bor.

Vet ikke om en eneste leverandør som garanterer dette.

Det er kjent fenomen at ping hopper på wifi, særlig i bebygget område med mange som benytter samme frekvensen.

Å gå rettens vei vil derfor være sløs av tid og penger.

Prøv heller å hør med de om de har noen råd mot høy latency, f.eks skifte kanal\frekvens på wifi'et

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Leverandøren din kan selvfølgelig ikke garantere latency på trådløs nett, da det er mange variabler og kommer veldig an på hvor du bor.

Vet ikke om en eneste leverandør som garanterer dette.

Det er kjent fenomen at ping hopper på wifi, særlig i bebygget område med mange som benytter samme frekvensen.

Å gå rettens vei vil derfor være sløs av tid og penger.

Prøv heller å hør med de om de har noen råd mot høy latency, f.eks skifte kanal\frekvens på wifi'et

Glemte å si at her gjelder det bare ikke latency men elendige hastigheter (som regel 800kbps), og EKSTREMT mye utfall og packetloss.

Lenke til kommentar

Du må nesten sjekke avtalevilkårene og se om de garanterer for hastighet, eventuelt prøve å reklamere eller be om kompensasjon hvis det er tilfelle.

Send dem et skriftlig klage hvis du har noe håndfast dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Når du bestillte dette aboet fra nettleverandøren så godkjente du noen vilkår. Hva står i disse ang hastigheter og latency?

Mer eller mindre en standardavtale som sier at hastigheten kan variere noe etter belastningen på linjen og at man til tider kan oppleve lavere hastighet.

Ingenting om latency.

Nytter ikke å klage, de besvarer verken tlf, epost eller normal post.

Har begynt å se meg om etter hus. Når jeg flytter å har fått bekreftet ADSL bestilling skal jeg pakke ned wifi utstyret og dumpe det på trappa demmes. Har fått nok.

kan ikke fatte at leverandører har lov å utforme slike "We rule, you suck, we fuck you in the ass." avtaler....

Lenke til kommentar
Når du bestillte dette aboet fra nettleverandøren så godkjente du noen vilkår. Hva står i disse ang hastigheter og latency?

Mer eller mindre en standardavtale som sier at hastigheten kan variere noe etter belastningen på linjen og at man til tider kan oppleve lavere hastighet.

Ingenting om latency.

Nytter ikke å klage, de besvarer verken tlf, epost eller normal post.

Har begynt å se meg om etter hus. Når jeg flytter å har fått bekreftet ADSL bestilling skal jeg pakke ned wifi utstyret og dumpe det på trappa demmes. Har fått nok.

kan ikke fatte at leverandører har lov å utforme slike "We rule, you suck, we fuck you in the ass." avtaler....

Jeg kan heller ikke fatte at du signerer, hvis det er "We rule, you suck, we fuck you in the ass." avtaler. Da er det ditt problem. :whistle:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg kan heller ikke fatte at du signerer, hvis det er "We rule, you suck, we fuck you in the ass." avtaler. Da er det ditt problem. :whistle:

Det er sant. Dummhetens øyeblikk, og det faktum at det er plastnett og volleyballnett som er alternativet. Men nå har jeg leid kåk med adsl dekning, utstyret pakkes ned og dumpes hos ISP om 1 måned. YAY!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...