ipi Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hei. I et forsøk på å reformatere datamaskinen min har jeg klart å slette den eneste partisjonen på en 200 GB stor ekstern harddisk som var koblet til datamaskinen på tidspunktet. Dette er ganske alvorlig siden det ligger nærmest livsnødvendige filer på den harddisken. Men jeg har ikke formatert harddisken... Da må jo filene fremdeles være på harddisken..? Er det noen som vet noe om hvordan jeg kan få tilgang til disse filene igjen? Programmer som kan brukes? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Det er flere muligheter. Det enkleste er å gjenopprette partisjonen. TestDisk er et bra program til slikt. Alternativt kan man hente ut filene med program som Recuva, GetDataBack, etc. http://icrontic.com/articles/advanced_data_recovery Lenke til kommentar
ipi Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Hvis jeg gjenoppretter partisjonen, vil jeg miste eller skade noen av filene? Hvis ikke så tar jeg å prøver det! Takk! (EDIT) Takket være TestDisk så klarte jeg dermed å finne igjen partisjonen uten å miste en eneste fil Tusen takk hårek! <3 Endret 8. februar 2009 av EirikHolhjem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå