Gå til innhold

Rart problem med riks-tv.

Anbefalte innlegg

Nøyaktig kl 22.03 hver dag begynner bildet å hakke og fryse noe jævlig i fra 5 min til en time. Dette skjer ikke i kjellerleiligheten som er på samme takantenne som oppe. Tunere oppe Grundig 8860 og 8740, i leiligheten 8720.

Har pratet med Grundig og de har aldri hørt om lignende...

Har prøvd å slå av alt datautstyr uten at det hjelper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å bytte om den i kjelleren med en av de oppe for å se om problemet følger dekoderen eller stedet de står, evt vegguttaket de er koblet til?

Angående å slå av datautstyr - sjekk også mobiltelefoner og trådløse hustelefoner, fryser/kjøleskap, varmepumper etc. som mulige støykilder. Sjekk også om naboer har spesielle vaner klokka eller apparater som kan forstyrre kl 22.03 dersom dere bor tett.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar
Har du prøvd å bytte om den i kjelleren med en av de oppe for å se om problemet følger dekoderen eller stedet de står, evt vegguttaket de er koblet til?

Angående å slå av datautstyr - sjekk også mobiltelefoner og trådløse hustelefoner, fryser/kjøleskap, varmepumper etc. som mulige støykilder. Sjekk også om naboer har spesielle vaner klokka eller apparater som kan forstyrre kl 22.03 dersom dere bor tett.

Skal sjekke de punktene du nevner, men kjøleskap og varmepumpe går jo i en syklus døgnet rundt...

Nå peker faktisk antennen mot to bredbandsendere, en er ca 500m unna, den andre noen km. I tillegg har jeg en Televes dat 75 antenne med tre bommer, og antenneforsterker som står på full guffe. Kan det være at det er lengre kabel til kjelleren og dermed mer demping av signaler tro? Men pussig at jeg kan stille klokka etter når tv'n begynner å hakke.

Lenke til kommentar

Kan du ha for sterke signaler oppe,så det hjelper å slå av forsterkeren ihvertfall på den ene turneren,det kan være at de forstyrrer hverandre om signalene er for sterke.regner med at det er antenneforsterker på 5volt i mottakeren du mener og ikke separat strømforsyning på 15/24 volt siden du bor så nær senderen. :blush:

Lenke til kommentar
Kan du ha for sterke signaler oppe,så det hjelper å slå av forsterkeren ihvertfall på den ene turneren,det kan være at de forstyrrer hverandre om signalene er for sterke.regner med at det er antenneforsterker på 5volt i mottakeren du mener og ikke separat strømforsyning på 15/24 volt siden du bor så nær senderen. :blush:

Jeg bor ikke nært senderen, den er 20-25 km unna og ikke fri sikt, derfor har jeg så kraftig antenne. Forsterkeren har egen strømforsyning. Det er bredbandsendere som står forholdsvis nært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...