_mgr_ Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Får man tak i PICO som en standalone editor, eller _MÅ_ man installere hele pine? Lenke til kommentar
negativecreep Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Prøv Nano -> http://freshmeat.net/projects/nano/. Tror den skal være ganske lik. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Får man tak i PICO som en standalone editor, eller _MÅ_ man installere hele pine? "hele" pine ? Det tar jo minimalt med plass da, og så får du med en super mailklient på kjøpet :wink: Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Sant at Pine også er en super mailklient, enkel og grei å bruke. Men hvis man bare vil ha en standalone editor, må jo Nano være det enkleste valget. Det er nemlig Pico i standalone utførelse så vidt jeg har fått med meg. Hvertfall prikk lik i bruk Lenke til kommentar
SSM Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 La oss ikke starte editor-diskusjonen her :> Lenke til kommentar
gunnarhalle Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Det er bare EN editor: joe Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Det er bare EN editor: joe BEHOLD!!!! someone have seen the liiiiight =) -Dante Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Den første teksteditoren jeg prøvde på linux var vi Vanskelig uten bruksanvisning Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 For programmering er emacs virkelig den eneste editoren som gjelder. Alle disse leke-editorene som nano og joe er sikkert greie for kjapp editering av konfigurasjonsfiler og slikt, men ikke mye mer. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 For programmering er emacs virkelig den eneste editoren som gjelder. Alle disse leke-editorene som nano og joe er sikkert greie for kjapp editering av konfigurasjonsfiler og slikt, men ikke mye mer. hør hør Lenke til kommentar
iDude Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 For programmering er emacs virkelig den eneste editoren som gjelder. *Host* *Host* Personlig ser jeg ingen grunn til å bytte ut vim med emacs for programmering... Med mindre jeg føler at jeg må lese email i programmerings-editoren min, selvsagt :wink: Lenke til kommentar
goggi Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Kan du ikke bare installere pine. Så kopiere pico til en katalog og så slette pine igjen ? Du trenger jo bare den ene fila. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Kan du ikke bare installere pine.Så kopiere pico til en katalog og så slette pine igjen ? Du trenger jo bare den ene fila. Jaja... Kan jo kjøre ldd /usr/bin/pico og se hva du IKKE skal slette... Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Kan du ikke bare installere pine.Så kopiere pico til en katalog og så slette pine igjen ? Du trenger jo bare den ene fila. Hvorfor stresse slik, når Nano er like «god» som pico? Pico er i tillegg ufri, og bør ikke brukes. Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 su <rootpassord> cd wget http://www.nano-editor.org/dist/v1.2/RPMS/nano-1.2.1-1.i386.rpm rpm -ihv nano-1.2.1-1.i386.rpm # Denne er kanskje også /usr/bin: mv /usr/local/bin/nano /usr/local/bin/pico så kan du skrive "pico" for å bruke nano, du vil ikke merke forskjellen :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå