Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Vannt sak i Tingretten (småkrav) - hva nu ?


mrkorsnes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I utaganspunktet tar ikke inkaso private saker, men dersom en eller annen inkasoselskap vil hjelpe deg med det, må du ut med ca 90 % av de pengene. Snakker av personlig erfaring.

 

Dvs inkasso-selskapet tok 90 prosent av beløpet av *deg* - ikke av han/hun som

kravet var retta mot ?

Lenke til kommentar
I utaganspunktet tar ikke inkaso private saker, men dersom en eller annen inkasoselskap vil hjelpe deg med det, må du ut med ca 90 % av de pengene. Snakker av personlig erfaring.

 

Dvs inkasso-selskapet tok 90 prosent av beløpet av *deg* - ikke av han/hun som

kravet var retta mot ?

 

Jeg tror han prøvde å si at inkassobyrået-/selskapet krevde inn pengene for ham, men men at de krevde ca 90 % av beløpet i honorar evt til deknings av utgifter ifm innrekvingen. Nå vil vel et slikt beløp variere - dersom du ber dem kreve enn 5000 kroner, vil de nok fort ta 90 % i honorar, men dersom de skal kreve inn 500 000 000 kroner kan jeg vanskelig se for meg at de kan kreve å få en så stor andel av beløpet selv.

Lenke til kommentar
I utaganspunktet tar ikke inkaso private saker, men dersom en eller annen inkasoselskap vil hjelpe deg med det, må du ut med ca 90 % av de pengene. Snakker av personlig erfaring.

 

Dvs inkasso-selskapet tok 90 prosent av beløpet av *deg* - ikke av han/hun som

kravet var retta mot ?

 

Jeg tror han prøvde å si at inkassobyrået-/selskapet krevde inn pengene for ham, men men at de krevde ca 90 % av beløpet i honorar evt til deknings av utgifter ifm innrekvingen. Nå vil vel et slikt beløp variere - dersom du ber dem kreve enn 5000 kroner, vil de nok fort ta 90 % i honorar, men dersom de skal kreve inn 500 000 000 kroner kan jeg vanskelig se for meg at de kan kreve å få en så stor andel av beløpet selv.

 

Inkasso-byrå er kanskje ikke tingen for meg.

 

Må man nødvendigvis bruke advokat for å fremme en begjæring til namsmannen om utlegg ?

 

Forresten: har noen hørt om at forsikringselskap bistår med å drive inn rettessige krav

relatert til bolig-utleie ?

Endret av lulus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...