Salt kjeks Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Jeg vurderer å bygge en liten switch inn i kabinettet i stedet for at den skal slenge rundt overalt. Da hadde det vært kjekt om de kunne bruke støm fra pcen, i stedet for egen kontakt. Det eneste problemet da er at den minste linjen fra strømforsyningen er +3,3v, og denne switchen bruker bare 3v. Hvis jeg bruker 10% for høy spenning kan vel dette skade den? Kan jeg få tak i en motstand som gjør at dette kan virke? (Helst ikke noe veldig dyr løsning...) Takker for all hjelp Endret 8. februar 2009 av grizzlyx Lenke til kommentar
Arteju Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Ville sjekket datablad for switchen først. Og sett hvilke spenninger den er godkjent for. Er ikke uvanlig at utstyr tåler høyre spenning enn merkespenningen. Lenke til kommentar
space17 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Er 99% sikker på at det går fint. space Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Gjerne verdt å legge til at switchen er av den billige typen; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=12084...led#ProductTabs Hvis det ikke går så bra, vil det da skade strømforsyningen? Den koster jo mye mer enn switchen. Om switchen skulle dø skal jeg nok klare å spare opp 300 kroner igjen. Og jeg fant ikke noe mer informasjon om hvor mye den tåler Endret 8. februar 2009 av grizzlyx Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Det må jo sies at å bruke motstand er helt utelukket. Det er ikke mulig å bruke motstand til slikt, strømmen er jo ikke konstant. At det skulle skade PSU er vel ikke mye sannsynlig. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Du kan jo måle spenningen ut fra nettadapteren som fulgte med, ikke umulig at den alt har litt høyere spenning enn 3V. Så jeg tror det går helt fint, bare pass godt på pluss/minus. Nettulf Lenke til kommentar
janingar Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Tror ikke den tar skade av 0,3V for mye. Om ikke annet kan du jo bruke en diode for å senke spenningen med 0,6 V, men da blir den "bare" 2,7V. Da vil det i alle fall ikke være noe problem med at den får for høy spenning. Jan Ingar. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 En schottkydiode kan kanskje gjøre susen. De har lavere spenningsfall enn en vanlig diode. Art. nr. 70-220-31 på elfa.se har f.eks. et spenningsfall på 0.4V ved 1 ampere (som er maksimal utstrøm på strømforsyningen til switsjen din). Her er databladet på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå