ole-c Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hei, jeg er ny på dette forumet og lager nå min første post Jeg prøvde å finne en post om dette, men fant ikke + det var ingen post om dette på første side om dette emnet, så hvis det finnes en post om dette fra før, er den sikkert gammel Uansett: Demokratene hadde i utgangspunktet tenkt seg en krisepakke på 937 milliarder dollar, men senket den til 780 milliarder og ble enige med republikanerene. Krisepakken vil høyst sansynligvis bli vedtatt på tirsdag. http://www.nettavisen.no/utenriks/article2532002.ece Hva tenker dere om krisepakken? Hva tenker Amerikanerne? Hva kommer til å skje med USA i fremtiden? Diskuter Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Velkommen til forumet Siden du er ny, overså du sikkert forumet "Økonomi". Vi innehar også en rekke emner angående dette, ikke glem å bruke søkefunksjonen før opprettelse av nye tråder. Endret 8. februar 2009 av roberteh Lenke til kommentar
ole-c Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Takk Du har rett, jeg så ikke Økonomi-delen, men jeg føler at det både har noe med økonomi og samfunn/politik å gjøre, i og med at dette har noe med partier/ideologier å gjøre. Skal jeg lage ny tråd i Økonomi-delen? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Det velger du selv. Som du selv uttaler er dette et vanskelig emne og plassere, da problemstillingen er kompleks. Men som uttalt har vi en rekke tråder om emnet. Anbefaler tråden, Verdensøkonomien i krise? Endret 8. februar 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Om du øsnker kan du be en moderator flytte over tråden. Eller stenge denne, slik at du kan opprette en ny i "Økonomi", bruk om dette er ønskelig. Lenke til kommentar
ole-c Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Takk, men jeg lar denne være her Lenke til kommentar
genstian Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg bare lurer på hvordan amerikanerne skal klare å behandle gjelden sin som er over 8 ganger brutto nationalprodukt. Om f.eks EU vil ha pengene tilbake vil USA gå i senk. At de forventer at bilsalget skal øke må vel skyldes patriotisme, alle vet at amerikanske biler er dårligere og dyrere enn f.eks Japanske. Skatte kutt er fint for å øke kjøpekraften, men det vil også senke statens inntekter. Jeg har for meg at Obama vil være en ganske fattig president om han velger å ikke øke gjelden ytligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå