Gå til innhold

USAs økonomiske situasjon nå - krisepakke?

ole-c

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ny på dette forumet og lager nå min første post :D

Jeg prøvde å finne en post om dette, men fant ikke + det var ingen post om dette på første side om dette emnet, så hvis det finnes en post om dette fra før, er den sikkert gammel :p

Uansett:

Demokratene hadde i utgangspunktet tenkt seg en krisepakke på 937 milliarder dollar, men senket den til 780 milliarder og ble enige med republikanerene. Krisepakken vil høyst sansynligvis bli vedtatt på tirsdag.

http://www.nettavisen.no/utenriks/article2532002.ece

Hva tenker dere om krisepakken? Hva tenker Amerikanerne? Hva kommer til å skje med USA i fremtiden?

Diskuter :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk :)

Du har rett, jeg så ikke Økonomi-delen, men jeg føler at det både har noe med økonomi og samfunn/politik å gjøre, i og med at dette har noe med partier/ideologier å gjøre.

Skal jeg lage ny tråd i Økonomi-delen?

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer på hvordan amerikanerne skal klare å behandle gjelden sin som er over 8 ganger brutto nationalprodukt. Om f.eks EU vil ha pengene tilbake vil USA gå i senk. At de forventer at bilsalget skal øke må vel skyldes patriotisme, alle vet at amerikanske biler er dårligere og dyrere enn f.eks Japanske.

Skatte kutt er fint for å øke kjøpekraften, men det vil også senke statens inntekter. Jeg har for meg at Obama vil være en ganske fattig president om han velger å ikke øke gjelden ytligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...