Gå til innhold

Per Kristian Foss som ny partileder og statsministerkandidat for Høyre? (Stortingsvalg 2009)

Høyres statsministerkandidat  

98 stemmer

1. 1. Hvem ønsker du?

• Erna Solberg
      10
    • Per Kristian Foss
      77
    • Vet ikke/ingen formening
      11

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor ble det egentlig av Børge Brende? Var ikke han en populær politiker i Høyre? Ingen som har nevnt han som aktuell partileder?

Han har en høy stilling i verdens økonomiske forum...

Yup, visedirektør eller noe slikt. Uansett, PK har mer pondus enn Erna, og er en svært dyktig politiker. Fremstor ofte som noe arrogant, men tror han er et godt valg som partileder.

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk Høyre vil tjene mye på Foss.

Solberg er utvilsomt kompetent og dyktig, men hun er ikke en overmåte god retoriker, og jeg tror ikke hun har karisma nok til å trekke velgere. Like it or not, politikk handler om uendelig mye mer enn kompetanse og dyktighet. Høyre burde velge en annen leder enn Erna Solberg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvor ble det egentlig av Børge Brende? Var ikke han en populær politiker i Høyre? Ingen som har nevnt han som aktuell partileder?

Han har en høy stilling i verdens økonomiske forum...

Yup, visedirektør eller noe slikt. Uansett, PK har mer pondus enn Erna, og er en svært dyktig politiker. Fremstor ofte som noe arrogant, men tror han er et godt valg som partileder.

Og til sommeren blir han generalsekretær i Norges Røde Kors. Han mener selv han er ferdig i politikken, men jeg er villig til å sette penger på at han vil komme tilbake som utenriksminister om Høyre klarer å innta regjeringskontorene igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...