Gå til innhold

Vil Man U. noen gang komme til Norge?

DaddyYankee

Anbefalte innlegg

Hallo ;)

Lurer på om Man U. noen gang kommer til Norge for å spille kamp, eller treningskamp. ;(

Titlen på denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1043736 er Manchester United vs. Liverpool på Scotsman i Oslo, Lørdag 14.03. Trodde nesten at Man U. skulle komme til Norge, men fikk meg en god latter etter på.

Vil Man.U noen gang komme å spille til Norge?

Endret av Fight4Lov3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt sikkert. De spilte blandt annet mot Brann i '98, og Liverpool spilte mot VIF i fjor, og Arsenal og Chelsea har spilt mot RBK i Champions League. Ser ingen grunn for at noe slikt ikke skal skje igjen. Men dog: Jeg håper for all del det ikke skjer.

I tillegg har Brann spilt mot Everton i UEFA-cupen, og Liverpool i cupvinnercupen. Lillestrøm har spilt mot Newcastle, Stabæk, Viking og Tromsø tror jeg også har spilt mot Chelsea.

Endret av Insty
Lenke til kommentar

Manchester united spilte treningskamper borte mot Start, Lillestrøm og Rosenborg i 1992. Start tapte 3-0, Lillestrøm spilte 1-1, mens Rosenborg tapte 3-2. Jeg er heller ikke et øyeblikk forbauset om Man Utd tok seg noen norgesturer på 70-tallet da engelske lag ofte dro til Norge for å spille kamper i sommerpausen.

Hvorvidt de kommer tilbake vil tiden vise. Men da bør noen norske lag ta seg sammen og prestere i europacupene igjen.

-Sorted

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jo da, du har rett i det, men så har det seg sånn at vi her i Norge er mye nærmere England slik at vi har mulighet til å dra på kamp oftere enn en som må reise over halve jordkloden for å kunne se f. eks. United live. Dessuten er både stadionene og byene større i Kina slik at flere blir "tilfredstilt" enn det som er tilfellet her i Norge. Rekruttering av nye supportere er kanskje hovedgrunnen til at lagene drar på turneer og her i Norge er det naturligvis færre potensielle nye supportere enn det det er i nevnte Kina.

Lenke til kommentar
Men hvorfor tilfredstille 4 millioner mennesker i Norge når de kan tilfredstille 1 milliard i Kina i stedet? (Ja da, litt overdrevet, men du tar forhåpentligvis poenget mitt.)

Går an å spille en kamp i Norge, selv om du spiller tre i Kina ;)

EDIT: Er fotballinteressen for PL virkelig så enorm? :dontgetit:

Trodde bare det var folk som skulle ta bilde av Park som reiste til OT? :p

Endret av 7Bolanos
Lenke til kommentar
Går an å spille en kamp i Norge, selv om du spiller tre i Kina ;)

Det er selvfølgelig fullt mulig, men flere får oppleve United i nærmiljøet sitt hvis de heller spiller fire kamper i Kina.

EDIT: Er fotballinteressen for PL virkelig så enorm? :dontgetit:

Trodde bare det var folk som skulle ta bilde av Park som reiste til OT? :p

Meningen med å dra ned dit er jo å skape interesse for PL, her i landet er den allerede ekstremt stor. Det betyr jo at det, sett fra et økonomisk ståsted, er mye lurere å dra til Asia i stedet for Skandinavia. Men vi skal ikke se bort i fra at det du nevner til slutt der kanskje er hovedgrunnen til interessen for engelsk fotball i asiatiske land :p

Endret av D'Amico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...