Gå til innhold

LØST! Må ha passord mellom maskiner? Vista

Anbefalte innlegg

EDIT 3: Løst

Dreit meg egentlig bra ut her :blush::hm::sleep:

Når jeg gikk inn i delingsenteret i Vista så satte jeg alt til på, uten å lese nøye. Så det litt senere at den ene er "Passorbeskyttet deling" som jeg også greide å sette til på.

Satte denne til av, og måtte restarte maskinene, da funket alt som det skal igjen

Jeg har 2 Vista maskiner, og de fungerte helt fint sammen, det var bare å gå fra den ene til den andre å hente ting fra harddiskene som jeg hadde delt. Akuratt slik jeg ønsker.

Har ett kablet nettverk via NGT routeren. (Speedtouch?)

Men på torsdag så måtte jeg formatere den ene maskinen, og i dag da jeg for første gang skulle bruke HTPCen, så får jeg at det kreves brukernavn og passord for å få tilgang, jeg finner maskinene, men ser ikke de delta harddiskene under.

Jeg har ikke lagt inn noe passord noe sted.

Første gangen jeg prøvde meg på hjemmenettverk med Vista, så hadde jeg store problemer å få ting til å funke, men det var mot XP. Når jeg byttet til Vista på HTPCen så funka ting med en eneste gang, uten passord.

Nå må jeg har brukernavn og passord begge veier, selv om jeg ikke har gjort noe med HTPCen.

Så problemet ligger på kontor maskinen som kjører Ultimate.

Det hadde sikkert vært greit med brukernavn og passord, hvis jeg viste hva det var.

Noen som kan hjelpe meg med å finne ut hvor problemet kan ligge?

EDIT:

Under Nettverks og Delingssenteret så står det nå at skrivere osv krever passord, dette gjorde det ikke før, hvor får jeg slått slikt av? Det samme gjør det ved siden av delte mapper

EDIT 2: La ved bilde av nettverks og delingssenteret mitt.

post-28084-1234096083_thumb.jpg

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...