Sissel B Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg har en NAS nettverksdisk, en Stasjonær pc og en liten bærbar pc. Den stasjonære pcen og nettverksdisken kan kommunisere med hverandre. Jeg kan altså hente filer fra nettverksdisken fra den stasjonære og lagre filer til den. Både den stasjonære og den bærbare fungerer på internett. Jeg klarer dog ikke å innlemme den lille stasjonære på det lokale nettet, slik at den også kan hente og lagre filer på nettverksdisken eller ha tilgang til den stasjonære. Begge maskiner bruker samme arbeidsgruppe. Er det noen som har noen løsninger til hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg har en NAS nettverksdisk, en Stasjonær pc og en liten bærbar pc. Den stasjonære pcen og nettverksdisken kan kommunisere med hverandre. Jeg kan altså hente filer fra nettverksdisken fra den stasjonære og lagre filer til den. Både den stasjonære og den bærbare fungerer på internett. Jeg klarer dog ikke å innlemme den lille stasjonære på det lokale nettet, slik at den også kan hente og lagre filer på nettverksdisken eller ha tilgang til den stasjonære. Begge maskiner bruker samme arbeidsgruppe. Er det noen som har noen løsninger til hva som kan være galt? Prøvde å pinge maskinene fra den bærbare til den stasjonære og omvendt også. Den bærbare fikk kontakt med den stasjonære. Men ikke omvendt. Ingen som vet hva jeg kan ha gjort feil? Ett annet problem jeg har på den bærbare, er at jeg ikke får lest mail på den. Får bare feilmeldingen: "Tilkoblingen til serveren mislyktes. Konto: Windows mail", Server: pop.online.no" Protokoll: POP3, Port: 110, Sikker (SSL), Kontaktfeil: 10061, Feilkode: 0x800CC0E" Irriterer meg grønn over at jeg ikke får til dette. Har prøvd alt mulig rart, men får hverken mail er nettverk til å fungere på denne. Men som sagt internett fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå