HellboyTP Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Brått en dag hørte jeg en mekanisk lyd fra PCen etter å ha startet opp PCen min. Den repeteres helt til jeg slår av PCen, og når den oppstår så fryser PCen helt. Dette skjer alltid etter at hele oppstarten er ferdig, og aldri før. Jeg prøvde å starte den opp i sikkerhetsmodus og da var den helt fin. Noen som har noe hjelp eller noen tips å komme med til hva feilen kan være og hvordan jeg eventuelt kan løse dette? Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 mekanisk lyd er ikke bra i en pc. det kan være vifter/kjølere eller harddisken.... men viftene har ikke noe å si om du starter opp i sikkerhetsmodus så harddisken er mitt forslag som kanskje synger på siste værset....vanskelig å si vettu ,men i tilfelle så hadde jeg tatt backup av ting du ikke vil miste som feks bilder, musikk, filmer, software osv Lenke til kommentar
HellboyTP Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Vel harddisken er vel det som jeg først tenkte også, men så øynet jeg et lite håp siden denne feilen og lyden ikke dukket opp i sikkermodus.. Da er det vel bare å skaffe seg en ny da.. Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 i utgangspunktet er det nok det. er jo ikke den dyreste invisteringen til en pc. vet ikke hva du kan og ikke men har du sata tilkoblinger så kjøp deg en sata disk på minimum 7200 rpm og 32 mb catche. ikke IDE ( usannsynlig bred og tragisk kabel ) men ta no vare på den gamle og ta backup av det du vil ta vare på. formatter den og sett inn igjen i maskinen og ha den som en disk der du har alt av bilder filmer ol på og ha OS og alle programmene på den nye evt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå