Gå til innhold

Spørsmål om stuepc, type shuttle etc

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg innser at dette innlegget ble litt langt, men jeg håper det er noen som gidder å lese gjennom og svare :)

Jeg er på utkikk etter en maskin som kan stå i stuen min og være koblet opp med tv-en (lcd-tv). Den vil ikke bli brukt til spilling, tv-opptak eller dvd-avspilling, jeg har bare disse behovene:

• Støysvak
  • Spille av lyd og bilde (standard oppløsning)
  • Spille av videoer (høyoppløst; 720p og oppover)
  • Surfing på nett
  • Digital lyd-utgang
  • SFF, altså ikke større enn dybde: 45 cm, bredde 45 cm og høyde 25 cm (så den passer i tv-benken)

Jeg har sett at det er noe som heter shuttle-pc og barebone. I følge guiden i dette forumet så er en barebone en ferdig oppsatt maskin uten cpu. Jeg har bygget flere vanlige pc-er selv og føler meg komfortabel med dette. Men jeg har noen spørsmål angående disse barebones-maskinene:

• Er det irrelevant hvilken cpu man velger så lenge det er riktig sokkel (og selvfølgelig god nok hastighet)?
  • Bruker man standard 3,5'' hdd?
  • I tilfeller hvor det er integrerte skjermkort på hovedkortet, så lurer jeg på om disse er gode nok til høyoppløst video
  • Sist men ikke minst, hvis det er noen som har noen anbefalinger så blir jeg veldig takknemlig

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...