Gå til innhold

Hva plugger man med fordel i henholdsvis USB 1.1 og 2.0?

Anbefalte innlegg

Har fått meg ny PC med 2 x USB 1.1 og 2 x USB 2.0.

Foreløpig er det eneste jeg har av utstyr med USB tilkopling en Intellimouse Expl. 3.0 og et webcam. Har det noen hensikt å "bruke opp" USB 2.0 portene på disse eller kan de like godt brukes på USB 1.1 portene med samme resultat? Skjønner at USB 2.0 visstnok skal være opp til 40 ganger raskere enn USB 1.1, men det forutsetter vel at det utstyret som koples til disse portene kan gjøre seg nytte av det?

Tipper at USB 2.0 med fordel kan brukes til overføring av levende bilder og andre større mengder data... Har jeg rett eller jeg fullstendig på jordet? :yes: eller :oops:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen grunn til å "legge beslag på" 2.0 portene hvis ikke utstyret ditt støtter høyere enn 1.1, men på en annen side betyr det jo heller lite hvis de skal stå ubrukt uansett.

USB 2.0 gir i teorien hastigheter på opp til 480 Mbps, noe som kan være fint for f.eks harddisker, CD-brennere etc. En mus vil neppe ha bruk for mer enn 1.1 med mindre det skjer en enorm fremgang. Et webcam bør vel heller ikke overføre mer enn det 1.1 kan støtte hvis man skal ha noe særlig bruk for det på normale internettlinjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...