Gå til innhold

Lav lyd i headset!


Anbefalte innlegg

Har et Hercules Gamefurtissimo III 7.1 og får lav lyd i headsetet når jeg kobler det til pc'en. Fungerer utmerket på MD, discman etc.

 

Har stillt opp alt som er nødvendig å stille opp.

 

Noen som har peiling på hva som kan være galt? Har ikke koblet til den ledningen fra dvd-rommen til lydkortet, men det har vel absolutt ingen påvirkning på dette..

 

Se specs i sig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer. Vanlige lydkort (inkludert lydkort opp til mange tusen) har ikke innebygd forsterker. De sender kun ut lavnivåsignaler. Noen litt eldre lydkort (som noen Soundblaster PCI 128) har innebygd forsterker. Noen andre lydkort har en eller 2 jumpere hvor man kan velge om man skal bruke forsterka eller lavnivå-signal.

 

Har du fått høy lyd på det lydkortet? (Og hvorfor er ikke det et vanlig lydkort?)

Lenke til kommentar

hmm har aldri tenkt på det slik. bestandig vært fornøyd med den lyden headsettet fikk fra lydkortet, og når jeg skal ha fest kobler jeg forsterkeren på slik at det blir ordentlig lyd. skal prøve å koble headsettet mitt til forsterkeren da. lurer på hvor bra det går da..... :o

Lenke til kommentar

Forsterker vil nok gi mye bedre lyd hvis du spiller litt høyt. Utgangen på lydkort kan kun gi ut en veldig liten effekt. (Helt nede i milliwatt).

 

Hadde et lydkort med innebygd 4W forsterker en gang. Svær kjøleribbe på lydkortet :) Det kortet hadde 2 separate lydutganger. En line-out, og en Speaker-out. Merka god forskjell om du kopla hodetelefonene feil der.

Lenke til kommentar
Det stemmer. Vanlige lydkort (inkludert lydkort opp til mange tusen) har ikke innebygd forsterker. De sender kun ut lavnivåsignaler. Noen litt eldre lydkort (som noen Soundblaster PCI 128) har innebygd forsterker. Noen andre lydkort har en eller 2 jumpere hvor man kan velge om man skal bruke forsterka eller lavnivå-signal.

 

Har du fått høy lyd på det lydkortet? (Og hvorfor er ikke det et vanlig lydkort?)

 

Humm.. tror ikke jeg er så helt sikker på om jeg har fått veldig høy lyd på det lydkortet allikavel, men har i allefall hatt høyere. Men det må vel da gå an å få det litt høyt? Sånn som lyden er nå kan jeg prate med folk med headsettet på.. Det du skreiv om jumpere, tror du det er på dette lydkortet?

 

Takker for svar hittil.. :)

Lenke til kommentar

hmm.. har egentli vanskelig for å tru at det ikke skal kunne gå an å bruke headset på et pc lydkort uten å ha noe som helst ekstra forsterker. Det virker jo helt sprøtt.. Før var det innebygd forsterker i lydkortet, men nå har de plutselig sluttet med det? Hvorfor det?

 

Har sent mail til support Hercules og spurt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...