vegge Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Har NIS (Norton Internet Security) med en fin firewall. For at de to andre PC-ene i mitt hjemmenettverk skal få tilgang til PC-en min, så må jeg legge til IP-ene deres i "trusted area". Dette er ganske tungvint, ettersom hver gang Bluecom skifter IP, så må jeg skifte innstillingene mine.. Finnes det ikke noen måte som tillater alle datamaskiner i samme nettverk tilgang til maskinen min? Det må jo finnes, eller skrur alle av sin firewall når de er på f.eks. TG? Lenke til kommentar
A_berg Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 hei! jeg har opplevd noe av de samme problemene på LAN, spesieltble det vanskelig å spille med firewall. men viss du bruker zonealarm funker nettverket som et lyn! men IP-adressen skifter jo ikke viss du setter en bestemt IP, i stedet for å "motta IP automatisk"... prøv å sett standard IP! Lenke til kommentar
vegge Skrevet 19. april 2003 Forfatter Del Skrevet 19. april 2003 Vel, tror jeg må motta IP for å komme på Internett med Bluecom.. eller tuller jeg nå? Lenke til kommentar
Ahagmann2000 Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Det stemmer at du må motta en ip automatisk, med mindre du setter opp en DNS adresse. Men Bluecom skifter ikke IP på samme måte som telenor(skifter ved hver pålogging). Jeg har hatt min Bluecom IP i snart 6 mnd nå... Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Ikke si telenor! Jeg har telenor (dog avidi) og har hatt samme ip siden oktober! Lenke til kommentar
vegge Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 Jeg har hatt min Bluecom IP i snart 6 mnd nå... Vel, jeg har også hatt samme IP over lengre perioder, men Bluecom bytter de også. Og det har skjedd flere ganger de siste månedene her hos meg i alle fall. Hva søren gjør dere på LAN da? For å dele mapper/filer etc.? Skrur dere av firewallen? (nå snakker jeg spesielt til dem med NIS..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå