South_Bridge Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Min gamle dell laptop har tatt kvelden. Hver gang jeg starter den opp(med hvilket som helst alternativ fra F8 menyen(sikkerhetsmoduser)) så dukker det opp en blåskjerm. På toppen står det et eller annet med at disken ikke kan mountes. Jeg pilla ut disken for å se om jeg kunne koble den til stasjonæren. However, det viser seg at disken har ATA/IDE men pinnene er alt for smalt plassert til hverandre til at jeg kan bruke en IDE kabel. Måten den var tilkobla laptoppen var at den hadde en liten plastikting kobla til pinnene som ser ut som et helt anna system. Jeg må prøve å redde dataen som er på denne disken og jeg lurer på om LINK ville ha gjort susen? Det er en 2.5 disk ser det ut til. Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 skulle funke det ja, eller montere hdd i en annen pc. hos en kompis feks og ta ut det du trenger og få den formattert slik at du kan bruke den på nytt Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Det er en IDE-disk ja, og den bruker en standard 2.5" IDE kontakt. Du må bruke en adapter for å få den til å passe i en stasjonær pc Om du bare har ledige SATA kontakter så er denne perfekt http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.19735 Om du derimot foretrekker IDE kabler så funker denne bra: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.727 Frakt tok ca en uke sist jeg bestilte. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Ville heller anbefalt å kjøpt en USB til harddisk adapter.. da disse som regel støtter 2.5" og 3.5" IDE (Så du kan bruke den til både laptop disker, disker fra stasjonære, og cd/dvd drev ) og Sata (både fra stasjonært og bærbart, også støtte for cd/dvd her også) Har denne selv, men pga hvordan tilkoblingene er plassert, så får jeg ikke brukt den på IDE cd/dvd drev.. Og sata cd/dvd drev har jeg ikke fått testa den på, men regner med at den går der, siden man kan koble strøm via adapteren Den funker ihvertfall helt fint på 2.5 og 3.5" IDE disker, og har også brukt den på 2.5" Sata disk. Regner med at du finner tilsvarende produkt i norge, sjekka litt på komplett.. men syns den var noe dyr.. Men om du sjekker qxl eller lignende så finner du nok noe billigere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå