Gå til innhold

fujifilm finepix f11 VS nytt kamera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har ett lommekamera fujifilm finepix f11 som jeg er fornøyd med, men det begynner jo å dra på åra.

Info om kamera : http://www.dinside.no/288797/fujfilm-finepix-f11

Det jeg lurte på om det er nødvendig å kjøpe nytt, vil et nytt kamera i prisklasse ca 3000 være ett MYE bedre kamera i forhold til det jeg har nå ?

Du kan snart prøve nye Fujifilm F200. Kanskje den er bedre ?

Lenke til kommentar
Jeg har ett lommekamera fujifilm finepix f11 som jeg er fornøyd med, men det begynner jo å dra på åra.

Info om kamera : http://www.dinside.no/288797/fujfilm-finepix-f11

Det jeg lurte på om det er nødvendig å kjøpe nytt, vil et nytt kamera i prisklasse ca 3000 være ett MYE bedre kamera i forhold til det jeg har nå ?

Hvorfor vil du ha nytt kamera når du er fornøyd med det du har? -Har det funksjonsfeil?

Om du er fornøyd med bildekvaliteten du får med ditt nåværende kamera, så blir du minst like fornøyd med den du får med et nytt kamera, men ikke regn med at du får oppleve Nirvana (pga kameraet).

-De gode bildene blir, som kjent, laget bak kameraet.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Det er ingenting gale med kamera. Det er vel heller meg det er noe gale med :)

Jeg har null peiling på kamera men tar alikevel mye bilder av barna, og da er det jo kjekt at bildene er pene ;)

Ville bare få bekreftet at ett nytt kamera ikke ville gi en "nirvana" opplevelse, nei jeg holder meg nokk til det kameraet jeg har jeg.

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg ikke F11 spesielt, men hovedfordelene med å kjøpe et nytt kompaktkamera er at du gjerne får noe større skjerm med bedre oppløsning, samt litt mer funksjonalitet som ansiktsdeteksjon o.l. Større oppløsning er egentlig ikke så veldig merkbart med mindre du tar veldig store utskrifter. Så lenge du skalerer bildene til skjermvisning eller printer ut på A4 eller mindre så merker man lite forskjell så lenge kameraet har mer enn 4 Mp.

Med tanke på å ta bilder av barn (i aktivitet) så kan det være en del å vinne på å gå opp til speilreflekskamera. Så hvis du er lysten på å bruke de 3000 på fotoutstyr så kan det være verdt å se på et av de billigere speilreflekskitene og beholde F11 som lommekamera. Det virker ikke som om du har hastverk, så det er egentlig bare å vente til det du liker kommer til en grei kampanjepris (gjerne med en medfølgende ekstern blits).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...