Tortuga Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Når jeg hopper og lander bakpå skien, så vil trykket fra vekta av kroppen min havne på et punkt midt på leggen (der skistøvelen slutter). Grunnen er vel at nedre del av leggen/foten sitter fast i skoen og skien, og dermed så er det bare den øvre delen som blir "bøyd", og siden leggen generelt ikke kan bøyes, blir alt trykket sammlet på dette ene punktet. Det hele ender med at jeg får forferdelig vondt i leggen, og dermed sliter med og stå videre. Dette hemmer meg med andre ord i noe jeg synes er utrolig gøy. Siden smertene kan vare alt fra en dag til nesten en uke (avhengig av hvor stort hopp, og hvor feil jeg lander) så har det blitt en stor irritasjon. Jeg lurer på om dette kan avverges ved og kjøpe bedre sko som kanskje er litt mer "bøyelige". Altså, slik at de kan bøyes litt bakover der hvor foten starter. For øyeblikket står jeg på twintip, og med noen rimelig billige Fischer skisko. Det kan jo også hende at dette er en veldig normal ting, og at det bare handler om og "herde" leggen/musklene til og tåle belastningen bedre. (Noe jeg ikke har gjort før, siden jeg begynte aktivt med jibbing denne sesongen) Det kan også hende at jeg veier litt mye. Men jeg ligger ikke langt over gjennomsnitts vekta, så jeg skulle ikke tro det var noe problem. (Aldri sett på meg selv som overvektig. Men er ganske høy..så hvem vet?) Hvis noen andre har erfaringer med eller om samme problemet, så tar jeg gjerne imot tips (så lenge det ikke er "lær deg og lande riktig" det kommer med trening) Hvis det er nye skisko som må til, så stikker jeg ganske enkelt og kjøper det. Men jeg blåser ikke av 6000+ på sko hvis jeg ikke vet at det hjelper. Alt hjelp taes imot med takk. Jeg begynner nemlig og bli lei av og sitte inne og se på at nysnøen legger seg når jeg heller kunne vært oppe i bakken, eller bygd hopp med et par kompiser oppe i skogen. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Har du lest om beinhinnebetennelse og sett hvordan disse symptomene stemmer med dine? Lenke til kommentar
Tortuga Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Har du lest om beinhinnebetennelse og sett hvordan disse symptomene stemmer med dine? Hm, må si at jeg faktisk ikke har tenkt på det. Jeg skal ta en runde og sjekke litt. Takk for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå