Gå til innhold

Symfonisk/stemningsmusikk - NY 07.02.10: "Hymn of the Heavens"

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

Legger ved noen linker til flere av mine "el-symfoniske" komposisjoner. Alle er kompnert på en YAMAHA MO8. Har dere tips eller kommentarer til hva jeg kunne gjøre annerledes, fikse på, forbedre - hva enn det måtte være - er jeg veldig åpen for det.

Enjoy, setter stor pris på tilbakemeldinger! :)

The Return

Russian Garden

Sonata di Vita

Sacred Heart

The Sanctuary (Revised)

Raindrop Season

River of Life

Song of the New Earth

NY: Hymn of the Heavens

Endret av Mennesket
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flotte komposisjoner!

Jeg elsker "The Return".

Kjempefin melodi, varm atmosfære, og veldig god bruk av instrumentene.

Kunne gjerne vært litt lenger, men det eneste denne låta mangler er egentlig Enya, spør du meg ;)

Btw: Du burde, om du ikke har gjort det enda, melde deg tilgjengelig på markedet som komponist for filmer, for hvis dette er standarden din tror jeg du kommer til å få mange tilbud :)

Endret av Trylleblyant
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
Oppdatert 11.05.09! (NY:"Raindrop Season")

deilig, gidde meg ein Kina steming i introen, og når fløytene kommer inn seinere.

ser for meg ein bambus skog, og mye regn mens det fremdeles er varmt. haha

takk får denne :)

la nettop ut mitt første forsøk på noe som helst musikk, skal ikke legge ut mer på en stunn nå da, siden jeg bare holder på å lærer meg å bruke instrumenter. å begynnte sånn ca i dag å synge,

har vært gøy å fått din mening om sangen.

http://uhort.no/artist/Johngustav/sang/35629

Takk igjen får den nye sangen, deiligt å høre på musikken din, slapper virkeli av nå :)

Endret av Kasarvi
Lenke til kommentar

Mye bra her! Anbefaler deg å lære om harmonilære. Du har skapt en egen slags "digital" stil, ja som du selv kaller det el-symfonisk, som funker bra. Du har derimot mye å hente harmonisk. Kanskje du skal benytte deg av noen modale trekk i første omgang f.eks? Planlegger du og skrive for ordentlig orkester?

Lenke til kommentar

Harmonilære? Jeg er ikke så veldig teoretisk av meg når det gjelder musikk... Det kan høres digitalt ut enkelt steder ettersom det først og fremst er spilt på en synth, og er en amatør, freehand-spiller.

Jeg har ikke tenkt å skrive for noe orkester, nei. Jeg skriver og lager musikk som jeg spiller inn på PC-en til egen bruk (stort sett).

Jeg kunne godt tenke meg at du beskrev litt mer hva du mener med det harmoniske i musikken min... Høres harmoniene feil ut? Passer de ikke sammen? Takker. :)

Lenke til kommentar
Oppdatert 11.05.09! (NY:"Raindrop Season")

deilig, gidde meg ein Kina steming i introen, og når fløytene kommer inn seinere.

ser for meg ein bambus skog, og mye regn mens det fremdeles er varmt. haha

takk får denne :)

la nettop ut mitt første forsøk på noe som helst musikk, skal ikke legge ut mer på en stunn nå da, siden jeg bare holder på å lærer meg å bruke instrumenter. å begynnte sånn ca i dag å synge,

har vært gøy å fått din mening om sangen.

http://uhort.no/artist/Johngustav/sang/35629

Takk igjen får den nye sangen, deiligt å høre på musikken din, slapper virkeli av nå :)

Heisann, beklager for sen tilbakemelding, glemte meg helt!

Hørte litt på komposisjonen din der... Forstår at det er improvisasjon (?). Jeg foreslår at du setter deg ned (neste gang du har tenkt å lage noe) ved f.eks. et keyboard og prøver å finne flere akkorder som du kan sette sammen etter hverandre, slik at det på en måte blir et tema i sangen. Inkludert en bedre mikrofon. :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Harmonilære? Jeg er ikke så veldig teoretisk av meg når det gjelder musikk... Det kan høres digitalt ut enkelt steder ettersom det først og fremst er spilt på en synth, og er en amatør, freehand-spiller.

Jeg har ikke tenkt å skrive for noe orkester, nei. Jeg skriver og lager musikk som jeg spiller inn på PC-en til egen bruk (stort sett).

Jeg kunne godt tenke meg at du beskrev litt mer hva du mener med det harmoniske i musikken min... Høres harmoniene feil ut? Passer de ikke sammen? Takker. :)

Det høres ikke "feil" ut, nei. Tvert imot er det heller mangel på spenning det er snakk om. Det jeg har hørt er alt sammen "fint" og konssonerende. Glem ikke at et konssonerende parti kan være veldig mye mer virkningsfullt dersom det etterfølger et mindre konssonerende parti. Kunst generellt er en balanse mellom spenning - avspenning - det er dette som gjør noe interessant og høre på. Dette gjøres skolert, såvel som uskolert - er du uskolert, så sett deg ved et piano og eksprimenter mer. Gjør noe uforventet!

Endret av Urmaker
Lenke til kommentar

Fant Raindrop Season på skrivebordet mitt gitt :p Veldig fin og behagelig låt. Jeg ser i et innlegg ovenfor at jeg påpekte for mye reverb og diskant, men dette problemet var ikke til stede såvidt jeg kunne høre nå. Denne musikken hadde vært veldig fin å høre i et eller annet dataspill tror jeg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Fant Raindrop Season på skrivebordet mitt gitt :p Veldig fin og behagelig låt. Jeg ser i et innlegg ovenfor at jeg påpekte for mye reverb og diskant, men dette problemet var ikke til stede såvidt jeg kunne høre nå. Denne musikken hadde vært veldig fin å høre i et eller annet dataspill tror jeg :)

Takk for det, Rognalf. Interessant hvordan den havnet på skrivebordet ditt... ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...