Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lage trådløst nettverk via PC.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har spurt om dette før (fikk ikke svar), og fant ikke den tidligere tråden heller.

Uansett. Jeg har en PC. Dere vet. Og den har kablet nettverk, og får internett via det. I denne PCen har jeg også et trådløst nettverkskort som ikke gjør noe atm. I tillegg til denne PC'en har jeg også en annen PC (laptop), og en iPhone. Begge disse to har veldig lyst til å komme på nett.

Kan jeg via PC'en sette opp trådløst nettverk som de andre "devicene" kan koble til på? Og hvordan isåfall?

Info:

- Kjører XP på stasjonære PC.

- Kjører Vista på laptopen.

- Har ikke tilgang til router.

- Har en slags innlogging på nettverket, hvor jeg må trykke brukernavn og passord. Er koblet til studentnettverket, på en måte.

Takk for alle hendvendelser og svar.

Mvh,

JFJ. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk så mye! :D

Edit:

Jeg får ikke helt til. Klarer ikke å connecte til nettverket, selv fra den PC'en jeg har satt opp nettverket på. Etter en lang tid med "connection" kommer det tilslutt opp "Not connected".

Når jeg da prøver å connecte en av de andre devicene kommer jeg meg heller ikke på nett. Virket som passordet blir feil, selvom det står på iPhonen at jeg blir connectet, blir det ikke nett der.

Helpz. ^^

Endret av CCola
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"adhoc" er en spesiell måte å koble seg opp mot!

Har du sett på punkt 10. på linken Ståle har postet???

"This is a computer to computer(ad hoc) nettverk ....."

Har du sett kryss i ruten???

Mye enklere å kjøpe deg en bredbåndsroter! Koster fra 300 kr - 500 kr.

Lenke til kommentar

Nå har jeg kjøpt meg router, men sliter fremdeles. Grunnen til dette er siden jeg er på et "studentnett", hvor man må ha passord og brukernavn for å logge inn. Dette gjør det hele til en vanskelig ting å beherske. :p

Noen som vet hvordan "oppsett" jeg kan kjøre med? Dynamisk, statisk, PPoPE eller? :p Any ideeas!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...