acewolf Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Skal prøve å ikke la dette bli så veldig langt. Jeg har et modem fra kanal digital. Dette er koblet med 1 stk RJ45 fra modem til et Switch. IKKE router, men switch. Og fra switch til to stk pc`er. Begge mine pc`er for automatisk ip fra canal digital da de gir ut fler ipadresser. Problemet er: Pc 1 har ip 80.212.223.21 Pc 2 har 146.154.23.21 Begge pc`er kommer på nett, men hvordan skal jeg klare å dele filer mellom disse to maskiner nå?. Har prøvd å sette manuell IP på den ene, men det går ikke. og setter jeg 192.168.1.1 og 192.168.1.2 kommer jeg i nettverk, men ikke internett. Jeg vil ha både internet og lan samtidig. Noen kamerater av meg sier at jeg må bruke alternate configurasion. Men den skjønte jeg ikke =) Anyone interessert i å hjelpe meg på riktig vei her? =) MVH Haugen... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Kjøp deg en router. DIR-655 er bra med Gigabit LAN. Alternativt kan du dele nettverk med virtuell bro om du har flere nettverkskort på en av maskinene. Endret 8. februar 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
acewolf Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Kjøp deg en router. DIR-655 er bra med Gigabit LAN.Alternativt kan du dele nettverk med virtuell bro om du har flere nettverkskort på en av maskinene. Jeg har en router også. Men jeg er avhengig av at disse to pc`er skal ha forskjellig ip adresse. Hvis jeg kobler opp en router vil alle pc`en ifølge whatismyip.com ha ip f.eks: 80.212.234.23. Og det vil jeg ikke, fordi den ene maskinen min er en ftp server som er tilgjengelig via nettet. Skjønner? Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) letteste er vel om ene pcen har to nettverksutganger. at pc A har to utganger - en til linje 1 og en til router. pc B har en utgang - rett i routeren. routeren går til linje 2. Endret 8. februar 2009 av Leken Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Og det vil jeg ikke, fordi den ene maskinen min er en ftp server som er tilgjengelig via nettet.Skjønner? Det er ikke noe problem. Du forwarder port 20-21 og i tillegg en liten portrange høyere oppe om du skal ha aktiv FTP. Denne portforwardingen peker du mot din PC med serveren. Da vil alle FTP-forespørsler utenfra havne i rett maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå