F.Osthus Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Jeg vil si noe om it-butikken. Jeg bestilte følgende Haddisk, hovedkort,skjermkort,strømforsyning og minne Alt så ut for å bli bra men de kunne ikke sende harddisken for det var et nytt system* (seriel ata) Harddisken kom 3 uker senere men hva opplevde jeg jo at den hadde nye plugger som ikke følgte med de var heller ikke vedlagt hoved kortet og med diverse mailer og tlf samtaler så kommer it-butikken med at kablene for de nye pluggene ikke følger med og at de må kjøpes seperat Takk IT- Butikken Hvorfor sier dere ikke det når en bestiller og hvorfor sender dere en halvferdig vare Det var siste gang jeg kjøpte noe av IT-Butikken vertfall F.Osthus Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Vel, tenk om du allerede HARslike plugger da? Tenk på alle dem som kjøper vanlige harddisker... skulle dem sende bekreftelsesmail på om du vil ha med kabel eller ikke? Da tar det jo ikke tid å få varene ... for å ikke snakke om uuuutrolig irriterende. Og hvor skulle grensa godt for "barnehagen" da? Hvis noen kjøper hk, kasse, cpu, disk, osv osv .. alt man trenger til en komplett pc, bortsett fra ram... Skulle dem da sendt ut spørsmål om han vil ha ram også? Og så bare irritere alle som har en rambrikke liggende... Vel DA hadde ikke jeg handla fra den butikken.. Tenk om vi måtte igjennom : "Vil du sende bestillingen nå?" -- JA ... "Er du sikker på at du vil sende bestillingen nå?" --- JA, JEG SA JO DET !! "Er du virkelig heeeelt sikker?" -- JA for svarte!!! "Vennligst bekreft at bestillingen er riktig" -- JAAAAA &"#/("¤&%!"!! Nei, man er selv ansvarlig på å få med seg alt på bestillinga si... "Jeg regna med at det fulgte med" osv holder ikke asså. Det er DIN jobb å sjekke at du har alt du trenger. Livet er tross alt ikke en barnehage, selv om man skulle tro det noen ganger. Det er verken samfunnets eller butikkens ansvar at du ikke tar deg tid til å sjekke at du bestiller alt du trenger... Hadde DU brukt 5 minutter ekstra på å sjekke hva som faktisk følger med så hadde du unngått dette... Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 F.Osthus, ta deg en titt her. Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Vanvittig bra sagt! Ja, det er ditt ansvar. Når man kjøper harddisk, så er det uhyre sjeldent at man får med kabler og skruer. Det er for å presse prisen på diskene ned. Bulk = bare varen. Retail: Varen med drivere, kabler, skruer, osv. Alle harddiskene jeg har kjøpt har iallefall vært bulk. 2*segate 80gb, 1*maxtor 80gb m/8mb cache. Når min far kjøpte seg hele 2gb harddisk for mange år siden (altså når 2 gb var: hva i all verden skal du med 2gb? det er så mye det!!!), var det med kabler. Men den disken kosta også det hvite i øyet. Ditt ansvar. Returner varen hvis du ikke liker den da. Verre er det ikke. Lenke til kommentar
adoggy Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 huff... retur er ikke ITbutikkens sterkeste side... Jeg grøsser når jeg hører ordet retur i sammenheng med ITButikken... Lenke til kommentar
Chief Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Eh! Dette er nok et eksempel på at amatører ikke bør bestille hardware til PC'en sin! Alle som er litt våken har vel fått med seg at det er et nytt interface kalt S-ATA, da må du jo selvsagt ha S-ATA interface på hovedkortet også, samt S-ATA datakabel og strømkabel, datakablene følger som regel med hovedkortet om det har S-ATA inteface, størmkabelen er jeg ikke sikker på. Det er vel ingen grunn at it-butikken skal blande seg opp i din bestilling selv om de ser at den harddisken ikke kan brukes på det hovedkortet du har, da det ofte er flere som bestiller sammen, for spleise på portoen, og da en bestiller en harddisk, og en bestiller andre ting! Det står vel også på de fleste web-shopper at du må gå over ordren din og se etter at alt stemmer (da tenker de også på om du har bestilt f.eks. DDR minne til et DDR hovedkort, AMD til et Socket A kort osv. Det er umulig for en webshop å ta forbehold i alle idiotbestilligner amatører kan finne på å legge inn. Det er vel ikke it-butikken som skal ha kritikk her! Det er vel i halvparten av situasjonene mellom tastaturet og stolen at problemet ligger! Tips! Få litt innblikk i PC'en oppbygning, struktur og komponenter før du bestiller noe hardware neste gang! Om it-butikken har noe jeg har lyst på bestiller jeg det derifra! Men så vet jeg hva jeg gjør når jeg bestiller komponenter, og det er vel kansje derfor jeg må hjelpe til med alt mine kammiser skal bestille. Må foresten stikke skal ned til en kammis og bygge PC til han; som JEG bestilte. c",) -Chief- Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 huff... retur er ikke ITbutikkens sterkeste side... Jeg grøsser når jeg hører ordet retur i sammenheng med ITButikken... Deler ikkje ditt syn der... Har bedre erfaring med ITButikken enn med diverse norske webshoper når det gjeld retur eg. Men kanskje eg berre var heldig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå