Gå til innhold

[Løst]Hvilket Ungdomsparti er "rødest"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+4123456
Ligger det en sarkastisk undertone her ;) I så fall respekterer jeg det.

Absolutt ikke! Synes det er flott at du bidrar til tråden :yes:

Synes det er irriterende at roberteh bidrar til å svekke fordommene mine mot folk som stemmer frp :hrm:

Endret av Slettet+4123456
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456
Hehe... Fordommer har vi alle. Hvilken fordommer kunne du tenkt deg å kvitte deg med?

Absolutt ikke! Synes det er flott at du bidrar til tråden :yes:

Takk, takk.

Fordommene mine om frp-velgere, med en gang jeg hører frp tenker jeg på feite, dumme, alkoholiserte taxisjåfører som veksler mellom pirattaxi og trygdesnylting, de tankene kommer uansett om jeg vil eller ikke.

Er greit å være uenige, men fordommer hjelper ikke det har du rett i, så fint at du hjelper meg så jeg kanskje en dag kan holde en anstendig diskusjon med en frp-er, dere er tross alt det nest største partiet i Norge enten man liker det eller ikke ;)

Endret av Slettet+4123456
Lenke til kommentar

Uten å gjøre dette til en FrP tråd, da dette ikke var trådstarter sitt opprinnelige tema, vil jeg likevel si at dette er fordommer og ingenting annet. Om du ikke kan kildehenvise at majoriteten av de som stemmer FrP er feite, dumme, alkoholiserte taxisjåfører som veksler mellom pirattaxi og trygdesnylting, kan jeg heller ikke godta argumentasjonen din. Jeg vil si at en FrP'er folk flest. Deg og meg og kanskje naboen :)

Anbefaler deg å lese Partiprogrammet til FrP (selv om du ikke vurderer å stemme på de), for å kunne argumentere på et annet grunnlag en en fremtidig debatt. Debatten blir bedre om man argumenterer på grunnlag av faktiske argumenter.

:)

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Fordommene mine om frp-velgere, med en gang jeg hører frp tenker jeg på feite, dumme, alkoholiserte taxisjåfører som veksler mellom pirattaxi og trygdesnylting, de tankene kommer uansett om jeg vil eller ikke.

Og disse klarer å utgjøre 30% av Norges befolkning? At trygdesnyltere skulle finne på å støtte Frp er en tanke jeg ikke engang har tenkt.

Ellers er det naturlig å være mer venstrevridd når man er yngere. "Er man ikke radikal når man er ung har man ikke hjerte, og blir man ikke konservativ når man blir eldre har man ikke hjerne."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456

Og disse klarer å utgjøre 30% av Norges befolkning? At trygdesnyltere skulle finne på å støtte Frp er en tanke jeg ikke engang har tenkt.

Ellers er det naturlig å være mer venstrevridd når man er yngere. "Er man ikke radikal når man er ung har man ikke hjerte, og blir man ikke konservativ når man blir eldre har man ikke hjerne."

Som sagt begynner jeg å gå vekk fra disse tankene om frp-ere, men de kommer som en slags refleks, har etterhvert innsett at de ikke er så sort/hvitt, men har en kompis i RU som stadig prøver å overbevise meg om at det er slik.

Lenke til kommentar

Det er på mange måter som med tesen om at alle venstrefolk er lærere. For å sitere Are Kalvø, dersom så er tilfelle, da er lærermangelen i Norge mer prekær enn vi har ant.

Lenke til kommentar

Hadde en bekjent som var en av de mest radikale i RV (nå Rødt), og han mente at alle som stod det minste til høyre for han politisk, og ikke mente absolutt det samme som han var nazister uansett... Selv de andre medlemene i RV som ikke mente det samme som han betegnet han som nazister.

Lenke til kommentar

Da skulle du vært inne i hodet mitt hver gang SV/SU nevnes. :D Merkelig egentlig med tanke på at jeg stemmer AP, som ikke akkurat er SVs motstykke. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456

Da skulle du vært inne i hodet mitt hver gang SV/SU nevnes. :D Merkelig egentlig med tanke på at jeg stemmer AP, som ikke akkurat er SVs motstykke. ;)

Hehe, du er nok desverre ikke den eneste:P Hva ser du for deg da? En verden der alle går i eller jobber i barnehage? ;)

Lenke til kommentar
Har etterhvert innsett at de ikke er så sort/hvitt, men har en kompis i RU som stadig prøver å overbevise meg om at det er slik.

Dårlig kompis. Ikke glem å tenke sjæl :)

Hadde en bekjent som var en av de mest radikale i RV (nå Rødt), og han mente at alle som stod det minste til høyre for han politisk, og ikke mente absolutt det samme som han var nazister uansett... Selv de andre medlemene i RV som ikke mente det samme som han betegnet han som nazister.

Hehe. Slike politiske karakteristikker er en uting. Denne var i så måte relativt ekstrem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456
Har etterhvert innsett at de ikke er så sort/hvitt, men har en kompis i RU som stadig prøver å overbevise meg om at det er slik.

Dårlig kompis. Ikke glem å tenke sjæl :)

Hehe. Slike politiske karakteristikker er en uting. Denne var i så måte relativt ekstrem.

Han ene frp-eren som jeg vet om på skolen har omtrent like ekstreme karakteristikker av alle til venstre for høyre, venstre er hippier, sp er fjøs, krf er bedehus, ap er mafia og sv er kommunister i hans hode.

Lenke til kommentar
Hehe, du er nok desverre ikke den eneste:P Hva ser du for deg da? En verden der alle går i eller jobber i barnehage? ;)

Mer en gjeng med litt dumsnille folk som lever etter kardemomme-loven. ^^

Skal dog sies at jeg finner trygghet i at det finnes slike som dere også. :D

Lenke til kommentar

Høyreavvikere!

Men, slikt finner man i større og mindre grad i de fleste organisasjoner. Men den ytterste venstresiden kan være noe dogmatisk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...