offset Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 -Kjøpte i desember en Lenovo SL300 fra GigaShops via nettet. -To dager etter jeg mottok den ble skjermen svart. -Kontaktet selger og ble bedt om å levere den inn til Infocare. -Infocare mottok laptopen 17.desember. -30.desember fikk jeg melding fra Infocare om at de trengte en detaljert kvittering fra selger for å kunne bestille reservedel hos Lenovo på garantien(inverteren til skjermen hadde røket) -13. januar ble kjøpskvitteringen sendt fra GigaShops til Infocare -"Forventet ferdig"-tid hos Infocare har blitt flyttet på ukentlig basis siden starten, og selv nå som delen er under bestilling blir den forskjøvet hver uke. Siste "forventet ferdig" er nå 11.februar. Er det noen som vet hvilke rettigheter jeg sitter på til å heve kjøpet evt. få et nytt produkt? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 hadde servicen på forige pcn min hos infocare og alldri igjen, skulle etter avtalen ha servicebil hos meg påfølgende dag men tok en uke for de og engang svare på mailen med feilmelding Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Du har vel krav på tilsvarende låneprodukt om forventet repareringstid overstiger 14 dager. Inforcare ja, da er det bare å smøre seg med tolmodighet, de har det ikke travelt... Jeg har fremdeles utlånsprodukt for en TV jeg sendte inn til service for et halvt år siden eller noe. Lenke til kommentar
hov55 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 tja meg gikk det fort 1 uke de har dårlige rutiner virker det som de glemte og sende med strøm adapteren min og dreit i og skru den siste skrua i skjermen :/ så nå sitter jeg her med laptop etter 1 uke uten strøm adapter Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg fikk heller ikke ledningen til skjermen tilbake, men de sender hvis du spør. Lenke til kommentar
offset Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 tja meg gikk det fort 1 uke de har dårlige rutiner virker det som de glemte og sende med strøm adapteren min og dreit i og skru den siste skrua i skjermen :/ så nå sitter jeg her med laptop etter 1 uke uten strøm adapter Du kan låne min, for det er det eneste jeg sitter igjen med! :-P Lenke til kommentar
hov55 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 tja meg gikk det fort 1 uke de har dårlige rutiner virker det som de glemte og sende med strøm adapteren min og dreit i og skru den siste skrua i skjermen :/ så nå sitter jeg her med laptop etter 1 uke uten strøm adapter Du kan låne min, for det er det eneste jeg sitter igjen med! :-P høhø jeg ringte til dem og damen sa at de skulle ettersende nå har 1 uke gått og ingenting sendte en mail på fredag Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Du har vel krav på tilsvarende låneprodukt om forventet repareringstid overstiger 14 dager. Krav? Tja.. Dvs. HVIS det ikke medfører en urimelig ekstra kostnad for forhandleren. (Noe forhandleren fort får, da en ny PC taper seg soppas mye ved utlån, at det da blir saken.. Har dem allerede en utlåns PC tilgjengelig, så blir så klart saken noe helt annet. ) Å Tilsvarende? Nei, skall bare dekke det grunnleggende. (Eks. på Mobil, ringe og sende sms..) 14 dager? Hvor har du det i fra? Er nok mere 7 dager, som stemmer.. Ps. Normalt så ville en forhandler kunne fikkset en DOA avtale med produsenten, hvis feilen oppstod etter 2 dager. Dvs. At du får en komplett ny produkt tilbakke. Men, ja.. Som så mye annet, så er slike ting mere "ekstra service" som man får i butikk, å sjelden ved en nettbutikk.. (Merk at dette ikke er noe du har krav på, men noe en forhandler kan klare, ved samtaler til produsenten.) Så lenge dette er en garanti reperasjon, så har du videre krav på å eventuelt få hevet kjøpet, ved urimelig lang service tid. Noe som 2 måneder må sies å være.. (Untakket er, hvis du er delvis skuld i denne lange tiden. Eks, brukte lang tid på å sende inn kjøps kvitering, svare, sende tilbakke osv..) Videre så kan det at du selv sente den inn, gjøre dette litt vanskelig, da forhandleren ikke direkte er i kontakt med din service sak. (Dette skall egentlig ikke ha noe å si, da det var forhandleren som ba deg gjøre dette. Men praktisk bruke å vis noe annet..) .:CyberMan:. Endret 8. februar 2009 av .:CyberMan:. Lenke til kommentar
offset Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Takk for det. Skal faktisk møte opp personlig hos selger i dag, orker ikke mer mail, så får vi se hva som skjer. :-) Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 er vell varierende hva policy butikker kjører med, min første laptop kjøpte jeg på elkjøp og den døde skjermen på etter et halvår ca, butikken sendte den til service men siden de ikke hadde fått den reparert på 2uker var deres policy at jeg fikk en ny maskin til samme pris med valget om mellomlegg for dyrere. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Syns ikke Infocare brukte så lang tid da jeg leverte min bærbare. Var en LG T1 Express, der hovedkortet tok fyr etter et lite fall i bakken. Knekt hovedkort og kortslutning =) Tror ikke de hadde pc'n mer enn 3-4 uker, og da måtte de tilogmed bestille nye varer fra Japan eller Taiwan. Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 synes jo 3-4 uker er lenge uasnett om de må få varene sendt fra japan eller taiwan.. de må jo tross alt ikke GÅ for å hente de.. tar ikke så lang tid å få de.. Lenke til kommentar
offset Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Det var ikke så mye å hente der. GigaShops skulle kontakte Lenovo for å høre hva de mente. Forbrukerrådet var i allefall klare i sin sak, at når en service ikke er ferdig innen rimelig tid(som to måneder ikke er) så har man krav på å heve kjøpet. Har forøvrig purret på infocare i dag, de skulle ringe meg tilbake. Pluss at jeg har ringt Lenovo for å prøve å komme i kontakt med rette vedkommende som selvfølgelig ikke er på kontoret. Vi ringer videre.... Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 liker atea (tidligere ementor) på lenovo service, stortsett raskt levert Lenke til kommentar
Thomasi91 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Har selv hatt det samme Problemet med infocare. De er trege, når jeg fikk min pc reparert der tok det nesten 4 mnd før jeg fikk den tilbake. dårlig service det jeg gjorde var og heve kjøpet tok ca en uke så fikk jeg pengene på konto;) Endret 9. februar 2009 av Thomasi91 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) De gangene jeg har levert noe inn hos dem, har det blitt liggende i flere uker før de har sett på det. (Skjerm/harddisker). Derfor handler jeg ikke lenger hos bedrifter som har dem som serviceorgan. edit: Skal være sagt at de var kjappe med service på et par Dell-maskiner, men det var på vegne av bedriften jeg jobber i. Endret 11. februar 2009 av Smirnoff Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 hadde servicen på forige pcn min hos infocare og alldri igjen, skulle etter avtalen ha servicebil hos meg påfølgende dag men tok en uke for de og engang svare på mailen med feilmelding da har du vært uheldig. ringte dell angående en harddisk feil i min studio 1735 tidlig om morgen. ble hentet de samme dagen og fikk den tilbake 1 uke seinere, levert på døren. må si at dette er gode service, både fra dell og infocare. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) servicen var utmerket når teknikeren faktisk kom på døra, fikk jo faktisk haik med han på jobb etterpå siden han skulle samme veien sånn var mitt møte med infocare (hadde servicebil innen 24timer avtale kjøpt med pc fra komplett), ikke 100% på dagene men tok litt over en måned fra feilmeldt til løst. dag 1 - melde feil med detaljert forklaring om problemet (ødelagt hovedkort) dag 7 - første svar fra infocare som ba meg sende en mail til komplett for at de skulle åpne infocare sak. dag 10 - svar fra komplett som ber meg maile infocare og åpne sak selv dag 12 - svar fra infocare som igjen ber meg kontakte komplett dag 14 - svar fra komplett som denne gangen oppretta sak men beskrev ikke feilen riktig til infocare dag 20 - mail fra infocare om at de har motatt nytt skjermkort for bytting etter henvendelse fra komplett, svarer med at jeg trenger hovedkort ikke skjermkort. dag 22 - svar fra infocare som sier at de ikke kan erstatte hovedkortet siden utgått sokkel, de sier de da må kontakte komplett for deler. dag 24 - enda en mail fra infocare som sier komplett skulle sende nye deler dag 30 - mail fra infocare at de har motatt hovedkort/cpu/ram så en tekniker vil maile meg for avtale tidspunkt dag 33 - mail fra en tekniker hos infocare som spør når jeg har tid, svarer neste morgen. dag 34 - tekniker på døra med delene, bytter deler og tar oss en kopp kaffe mens diagnostic kjører. dag 35 - mail fra infocare om at feilen er løst og de skylder på komplett for at det har tatt tid. Endret 12. februar 2009 av cruzader Lenke til kommentar
sirius Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Jeg kommer ikke til å kjøpe noe som Infocare har serviceansvar for mer. Min maskin hadde 3 feil, bare en av dem ble rettet. Det skulle ta 2 uker, men det tok to måneder. Så måtte den inn igjen for 6 uker, ingen tilbud om lånemaskin. Jeg fikk snakke med en tekniker som kunne dårlig norsk. Maskinen hadde stygge merker etter servicen. En bekjents bærbare kom tilbake ureparert etter 4 uker. Nei, styr unna denne bedriften. Lenke til kommentar
monicalt Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Åh, for min del har jeg bare skryt å gi om Infocare:) Min HP streiket ifjor sommer, var en feil hos HP med noen maskiner så fikk utvidet garanti. Bærbaren ble sendt til infocare, og sendt tilbake igjen til meg iløpet av 3-4 dager. I februar i år streiket den igjen, samme feil. Måtte sende den inn igjen til infocare, 1/3 del av skjermen min var knust (som var min egen feil) De ringte meg, og jeg forklarte at jeg plugger pc'en til TV'en så det var greit og at de bare kunne fikse det som det var garanti for. 2 uker senere kom pc'en min tilbake fikset + at de hadde satt på helt ny skjerm til meg gratis! Så jeg er storfornøyd med infocare:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå