Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg mister snart kontakten med en av mine besteveninner! Hjelp!

Gjest Gerd_93

Anbefalte innlegg

Gjest Gerd_93

Jeg blir forbanna, jeg er lei, fyy. :ph34r:

Jeg sliter med å opprettholde kontakten med den ene besteveninna mi, en kan ikke si den har vært på topp de siste månedene, men i det siste har det bare forverret seg.

Det har seg så at kjæresten til veninna mi er så overprotective så det er mulig å bli. De er med hverandre 5, 6 kanskje 7 dager i uka, han trivs med det.. Men det ser ikke alltid ut til at hun gjør det. Problemet er at hun ikke tårer å være litt på min side og si imot han om at hun vil gjøre andre ting ser det ut som. Hun ser nesten aldri sine andre venner og venninner lenger. Hun henger nesten bare med han. Hun er 15 år og han har akkurat rundet 16.

Jeg hører nesten ikke fra henne om dagene, kanskje 2, 3 ganger i uka over SMS og en gå tur i parken noen ganger i månenden. Dette er ikke riktig, han vil bare ha henne for seg selv. Det skulle ikke forundre meg om han har lagd en kalender livet ut om hvor og når de skal være med hverandre.

Og de få gangene jeg treffer henne ringer han henne hver halvtime (av og til oftere) for å høre hvordan det går og om når hun skal hjem. :no:

Det er jo ikke nok med bare en person å forholde seg til i livet, man trenger variasjon, man trenger erfaring og man trenger litt innvirkning og medfølelse av andre jenter. Av og til må gutter være gutter og jenter være jenter hvis dere fatter.

Jeg har prøvd alt.. Er det noen i veien med meg? Skal jeg bare overgi meg, og la det gå sin gang? Har jeg tapt?

NEI! Men jeg trenger litt tips om hva jeg kan gjøre for å endre retningen noen få grader, jeg krever ikke at jeg skal ta over hans jobb som eier. Jeg vil bare leie henne gratis noen ganger uten at det skal bli skapt problemer ut av det.

Help me!, please. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv vært borti liknende med andre venninner.

Bare noen tips, ikke ta deg nær av ting, jeg kjenner ikke deg.

Er du sikker på at hun ønsker å være sammen med deg?

Kan det være en annen grunn til at hun eksluderer deg? Hvis ikke;

De gangene dere har kontakt, fortell ho dette. Og si at du ikke vil dette. Men si det på en pen måte.

Er de nyforelsket er det ikke akkurat unormalt at de ønsker å være sammen 24/7 ;)

Skjønner hva du sier, og om det er sant som du sier at HAN bestemmer hva og når hun skal gjøre ting er det galt. Men om det er gjensidig er det ikke så mye annet du får gjort enn å prate med henne :)

Lenke til kommentar
Gjest Gerd_93

Jeg vet hun ønsker å være sammen med meg, hun savner det også. Men i tillegg elsker hun han høyt nok til at hun ikke vil at de skal skilles.

Jeg forstår bare ikke hvorfor? Han er en grei person sånn generelt, men når det kommer til hvem som skal slippe til, så er det ikke mye håp. :mellow:

De er ikke nyforelsket, de har vært sammen over et år nå. Det må da være mulig å sleppe inn andre i livet og vise litt empati?

Jeg får vel kaskje prøve..

Jeg setter pris på mer hjelp, og tusen takk til deg Ethernet. :)

Lenke til kommentar
Jeg blir forbanna, jeg er lei, fyy. :ph34r:

Jeg sliter med å opprettholde kontakten med den ene besteveninna mi, en kan ikke si den har vært på topp de siste månedene, men i det siste har det bare forverret seg.

Det har seg så at kjæresten til veninna mi er så overprotective så det er mulig å bli. De er med hverandre 5, 6 kanskje 7 dager i uka, han trivs med det.. Men det ser ikke alltid ut til at hun gjør det. Problemet er at hun ikke tårer å være litt på min side og si imot han om at hun vil gjøre andre ting ser det ut som. Hun ser nesten aldri sine andre venner og venninner lenger. Hun henger nesten bare med han. Hun er 15 år og han har akkurat rundet 16.

Jeg hører nesten ikke fra henne om dagene, kanskje 2, 3 ganger i uka over SMS og en gå tur i parken noen ganger i månenden. Dette er ikke riktig, han vil bare ha henne for seg selv. Det skulle ikke forundre meg om han har lagd en kalender livet ut om hvor og når de skal være med hverandre.

Og de få gangene jeg treffer henne ringer han henne hver halvtime (av og til oftere) for å høre hvordan det går og om når hun skal hjem. :no:

Det er jo ikke nok med bare en person å forholde seg til i livet, man trenger variasjon, man trenger erfaring og man trenger litt innvirkning og medfølelse av andre jenter. Av og til må gutter være gutter og jenter være jenter hvis dere fatter.

Jeg har prøvd alt.. Er det noen i veien med meg? Skal jeg bare overgi meg, og la det gå sin gang? Har jeg tapt?

NEI! Men jeg trenger litt tips om hva jeg kan gjøre for å endre retningen noen få grader, jeg krever ikke at jeg skal ta over hans jobb som eier. Jeg vil bare leie henne gratis noen ganger uten at det skal bli skapt problemer ut av det.

Help me!, please. :(

Hei!

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Da venninna mi og jeg var 15, så fikk hun seg type og vi sklide mer fra hverandre. Han var også veldig overbeskyttende. Men jeg har ingen gode råd til deg, tror egentlig ikke det er så mye du kan gjøre :) Jeg lot det bare gå sin gang og til slutt forstod hun at hun ikke kunne være sammen med han lenger. For hun fikk aldri vært med vennene og familien sin. Nå har hun det kjempe bra, så du må nesten bare la henne finne ut av det på egen hånd og støtte henne uansett hva! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...