Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett sharing funker bare sånn halveis...

Anbefalte innlegg

Sitter her med en kamerat og har et lite Påske-lan, men det er bare det at internett delinga ikke er helt optimal. Har delt internett slik det er vist her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;306126

Og det funker det. Han andre får surfet på internett, men det går til tider veldig seint, pluss at han ikke får spilt over internett, f.eks. CS, og ikke brukt programmer som Kazaa og DirectConnect. Jeg (som er tilkoblet internett) får ikke spilt over internett heller, også går det veldig sakte å laste ned selv på DirectConnect. Ligger mellom 8-12 kb/sek. Sitter på en Telenor ADSL linje, 704/128...

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter her med en kamerat og har et lite Påske-lan, men det er bare det at internett delinga ikke er helt optimal. Har delt internett slik det er vist her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;306126

Og det funker det. Han andre får surfet på internett, men det går til tider veldig seint, pluss at han ikke får spilt over internett, f.eks. CS, og ikke brukt programmer som Kazaa og DirectConnect. Jeg (som er tilkoblet internett) får ikke spilt over internett heller, også går det veldig sakte å laste ned selv på DirectConnect. Ligger mellom 8-12 kb/sek. Sitter på en Telenor ADSL linje, 704/128...

Takker for alle svar!

Finnes tusen slike poster, bruker den pcen som får internet inn XP?

Lenke til kommentar

Enig med brune-ha.

Hadde selv Internet sharing på to ellers raske maskiner i et halvt års tid før jeg innså at det måtte en router til for å få noe fart på sakene. Har forøvrig samme ADSL som deg (Telenor 704/128) Kjøpte en rimelig router på QXL og da ble det noe helt annet. I tillegg slipper host-maskinen å stå på hvis klient maskinen skal på nettet. Videre begrenser det seg til to maskiner med Internet sharing. Nå har jeg fire maskiner som kan logge seg på uavhengig. Veldig kjekt!

Ut fra det du skriver i innlegget ditt kan det se ut som du ikke skal ha et permanent opplegg og da hjelper det kanskje lite med det jeg skriver. Uansett, en router kan du helt sikkert få tak i til under 500,- og det er jo faktisk mindre enn det et dårlig grafikk-kort koster så hvis det er noe som blir mer enn en egangsforeteelse så hadde ikke jeg vært i tvil.

Lenke til kommentar

wizarden pleier å fungere utmerket:

trykk win+r -> netsetup

Når du er ferdig med den, gjør kameraten din akkurat det samme (da skal det komme opp melding om at det eksisterer en internett forbindelse).

Hvis windows gir han en dum IP, skift den til f.eks 192.168.0.2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...