"Chris" Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Jeg går pr idag på tekniskfagskole og jobber deltid som industrimekaniker med fagbrev. Jobber kvelden på mandag og dagen på fredagen, altså ikke full uke på 37,5 timer. Det jeg lurer på er om jeg har krav på noe tillegg dersom jeg jobber lørdag eller søndag. Skulle i utgangspunktet tro at jeg gikk på vanlig sats ettersom jeg må fylle 37,5 t for å gå over på overtid. Sjefen min forklarte det også sånn for meg da jeg begynte. Men er det virkelig slik? Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 for overtid må du nok gå tilsvarende 100% stilling ja, men har du tariff så er det jo mulig det er et helgetillegg der. Sjekk med fagforeningsmannen i bedriften din. Lenke til kommentar
"Chris" Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 for overtid må du nok gå tilsvarende 100% stilling ja, men har du tariff så er det jo mulig det er et helgetillegg der. Sjekk med fagforeningsmannen i bedriften din. Har lønn etter avtale. Det er ikke no helge tillegg. Bare overtidstillegg så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå