Gå til innhold

Tråden for deg som driver med terrengsykling


Fapse

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne lage en tråd om hvem som driver med terrengsykling her.

Finner ikke mange terrengsykkeltråder så hadde vært kjekt å samle oss som sykler i terrenget ;)

 

Selv sykler jeg mye stisykling i Nordmarka og kan nesten ikke vente med å starte sesongen :p Kribler i beina etter å suse rundt i skauen.

 

Hvis det er flere som meg her, så skriv gjerne hva slags terrengsykling dere driver med (XC, sti, downhill osv) og hvor dere sykler :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sykler på stiene i skogen bak huset mitt med en gammal lørje av en sykkel jeg har. Vurderte å investere i ny sykkel i fjor, men ble ikke noe av. Så på en til rundt 14000,- som var på tilbud til rundt 9000,-. Husker ikke hvilket merke det var, men var sykt god i bruk.

Lenke til kommentar

Jeg driver med XC-racing og litt stisykling og kan i likhet med Fapse nesten ikke vente til snøen er borte fra Nordmarka. Jeg melder meg på rittene i østlandsområdet så fort påmeldingen åpner og ser frem til en sommer med mye ritt og nye hyggelige bekjentskap i det fantastiske sykkelmiljøet Oslo har.

 

Jeg var akkurat ute et par timer på sykkelen, som for anledingen er skodd med Nokain Extreme 294. Syklet opp langs akerselva til Maridalen, hadde planer om å ta veien fra Hammeren og opp til Kikut, men fant fort ut at det var vel optimistisk.

Lenke til kommentar
Jeg driver med XC-racing og litt stisykling og kan i likhet med Fapse nesten ikke vente til snøen er borte fra Nordmarka. Jeg melder meg på rittene i østlandsområdet så fort påmeldingen åpner og ser frem til en sommer med mye ritt og nye hyggelige bekjentskap i det fantastiske sykkelmiljøet Oslo har.

 

Jeg var akkurat ute et par timer på sykkelen, som for anledingen er skodd med Nokain Extreme 294. Syklet opp langs akerselva til Maridalen, hadde planer om å ta veien fra Hammeren og opp til Kikut, men fant fort ut at det var vel optimistisk.

Er ikke akkurat så bra sykkelvær ute nå da :p

 

For de som lurer har jeg tenkt å kjøpe en Specialized Pitch Pro. Det er helt nødvendig for meg med fulldemper, etter som jeg sykler mye rusete sti. Pitchen gir god demping og sykkelkvalitet for penga

Endret av Fapse
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg sykler både utfor og sti. Har syklet i fire år nå.

 

Noen andre her som driver med utforsykling?

Har prøvd meg litt i korketrekkeren, men har ALT for dårlig sykkel til det. Selv om jeg klarer å holde følge med dem som sykler med DH sykkel (jeg sykler med hardtail) så får jeg utrolig vondt i hendene! Går til innkjøp av fulldempa sykkel til våren så da skal det blir andre boller på suppen :p Bare det kunne stoppe å snø da :hm:

 

Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar

Syklet fra Torshov, opp langs Akerselva, langs Maridalsvannet til Hammeren og på brøyta skogsbilveier opp til Kikut på lørdag. Glimrende forhold for vintersykling, Nokian 294 satt som støpt hele veien.

 

Kjøpte startnummer til Terrengsykkelrittet og Raumerrittet forrige uke. Terrengsykkelrittet bør være noe for stisyklistene som skriver i denne tråden? 2/3 av løypa går på sti. Skal selv kjøre på carbon hardtail.

 

Terrengsykkelrittet

Lenke til kommentar
Syklet fra Torshov, opp langs Akerselva, langs Maridalsvannet til Hammeren og på brøyta skogsbilveier opp til Kikut på lørdag. Glimrende forhold for vintersykling, Nokian 294 satt som støpt hele veien.

 

Kjøpte startnummer til Terrengsykkelrittet og Raumerrittet forrige uke. Terrengsykkelrittet bør være noe for stisyklistene som skriver i denne tråden? 2/3 av løypa går på sti. Skal selv kjøre på carbon hardtail.

 

Terrengsykkelrittet

Var på sykkeltur i dag :) dog ikke terreng. Må si at Terrengsykkelrittet interesserer meg, men har aldri vært serlig interessert i konkuranser. Kanskje jeg blir overtalt til å bli med, hvem vet :p Er det ikke fordel med FS sykkel hvis 2/3 av løypa er sti?

Lenke til kommentar
Syklet fra Torshov, opp langs Akerselva, langs Maridalsvannet til Hammeren og på brøyta skogsbilveier opp til Kikut på lørdag. Glimrende forhold for vintersykling, Nokian 294 satt som støpt hele veien.

 

Kjøpte startnummer til Terrengsykkelrittet og Raumerrittet forrige uke. Terrengsykkelrittet bør være noe for stisyklistene som skriver i denne tråden? 2/3 av løypa går på sti. Skal selv kjøre på carbon hardtail.

 

Terrengsykkelrittet

Var på sykkeltur i dag :) dog ikke terreng. Må si at Terrengsykkelrittet interesserer meg, men har aldri vært serlig interessert i konkuranser. Kanskje jeg blir overtalt til å bli med, hvem vet :p Er det ikke fordel med FS sykkel hvis 2/3 av løypa er sti?

 

Det er sikkert mer behagelig med en fulldempet sykkel, men vet ikke helt om det er en fordel rent fartsmessig. De fleste fra eliten i fjor syklet på hardtail.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei :D

 

Jeg sykkler fortiden på en Diamant Radiant Cut 40K ( 6000,- for to-tre år siden ) som jeg har oppgradert litt med nye Michelin Dry 2 dekk, Spank lock on holker, nytt stem, Race Face Atlas FM styre og DMR V8 pedaler ! :thumbup:

 

Ikke akkuratt den feteste sykkelen, men den duger ! Iallefall til jeg blir litt bedre på hopp og større hinder !

 

Som mange her så sikkler jeg også på en fulldempet downhill / freeride sykkel ! Nam ! Og det ligger jo en del brukte på finn osv, for ikke å nevne demo sykkler som du kan spørre om hos noen sykkelbutikker :dribble:

 

Jeg sykkler for det meste på mindre stier, grusveier og traktor veier i nærheten der jeg bor ( som for det meste er i minste laget, varer kansje 2-5 min avhegi av hvordan du sykkler ), og det blir ofte for tøft for dempegaffelen min som kansje, om den går på en smell vandrer 6 cm :dontgetit:

 

 

Btw ! Er det noen her som har erfaring med bestilling fra chainreactioncycles.com ?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...