Gå til innhold

Finne rett 3d program for meg

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå brukt Sketchup en god stund, så jeg tenkte jeg skulle prøve meg på et annet 3D program.

Jeg er ute etter et program som får ting til å se litt mer realistisk ut enn det gjør i sketchup :)

Noen som har noen anbefalinger? :)

Om det er et dyrt program gjør egentlig ingenting.

For alt kan jo lastes ned :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har nå brukt Sketchup en god stund, så jeg tenkte jeg skulle prøve meg på et annet 3D program.

Jeg er ute etter et program som får ting til å se litt mer realistisk ut enn det gjør i sketchup :)

Noen som har noen anbefalinger? :)

Om det er et dyrt program gjør egentlig ingenting.

For alt kan jo lastes ned :innocent:

vet ikke helt hva du tegner, men hvis det er bygninger, interiør e.l. -noe jeg antar siden du nevner sketchup, så anbefaler jeg ArchiCAD på det sterkeste.. et solid skritt opp fra sketchup, enkelt å skjønne seg på -jeg vet om 11-12åringer som har lært seg basicen i programmet helt på egenhånd, og samtidig er programmet ekstremt omfattende og det er nesten bare opp til deg selv hvor avansert du vil gjøre det og det er det mest brukte 3D-tegneprogrammet i arkitektbransjen i dag.. studentversjon er gratis, fullversjon koster imidlertid 50 000-ish tror jeg..

et annet tips, hvis du er ute etter å rendre bilder som ser mer realistisk ut, så kan du f.eks. ta en titt på Artlantis.. det programmet tar utg.punkt i filer eksportert fra ArchiCAD, sketchup o.l. og lar deg jobbe videre med materialer, lys o.l.

Endret av Joaaso
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dersom du er ute etter realisme, ville jeg ikke nødvendigvis anskaffet et annet program for modellering. Jeg ville heller gått til anskaffelse av en bedre rendermotor til Sketchup. Og hvorfor ikke likeså godt ta den beste: Maxwell Render

Du kan teste den gratis, og den leveres med plugin for Sketchup.

www.maxwellrender.com

Jeg har selv brukt Maxwell Render en del, og har noen testrenderings liggende her: <a href="http://flickr.com/photos/28847016@N08/page2/" target="_blank" rel="nofollow">http://flickr.com/photos/28847016@N08/page2/</a>

Endret av gudesen
Lenke til kommentar

Blender, er gratis men veldig avansert GUI, som er etter min mening rotete.

3ds Max, er det jeg bruker, koster masse penger. Er veldig lett og bruke, har god rendermotor. Og er full av funksjoner.

Maya, veldig likt 3ds Max, er en gratisversjon for ukommersielt bruk ute. Har like mange funksjoner som 3ds Max.

Cinema4D, ikke like avansert som de to over, skal være veldig enkelt og bra, men mangler litt funksjoner.

Lenke til kommentar
3D Studio Max - fra Autodesk aka samme folkene som leverer ArchiCAD

EDIT: - Jeg vil også si at for min del synes jeg det er lettere GUI på 3DS max enn på maya

Er ikke sikker på hva du legger i "aka", men Autodesk står ikke bak ArchiCAD. Autodesk har sine applikasjoner:

Architectural 2009 (pr. idag): - bla. tegne hus og gir gode muligheter for bilder også.

Revit-familien: - 3D-modelering av bla. bygg (her er det både Structural og Architectural)

Trådstarter kan kanskje spesifisere hva han/hun skal tegne/modelere/visualisere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...