P0nduz Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Hei Driver og lager min egen hjemmeside og lurte i den forbindelse på om det finnes en mal eller et program på nettet som kan opprette en blogg for meg? bruker DW som program hvis det har noe å si. Takker for svar:) Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Weblog_softwa...source_software Wordpress er enkelt å sette opp, men de lærde strides om hva som er det beste alternativet. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Takker skal se litt på WordPress og se om det er det jeg leter etter:) Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Takker skal se litt på WordPress og se om det er det jeg leter etter:) Det er det. Skal du blogge så er Wordpress absolutt beste valg i de aller fleste tilfeller. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Nå har jeg sett litt fram og tilbake men får ikke denne bloggen til å fungere. noen som kan gi en kjapp guide til dette på norsk? har prøvd og lese meg til det på den engelske veiledningen men skj ikke veldig mye av dette:S Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Det er egentlig rasende enkelt. 1. Opprett en database. Hvordan dette gjøres varierer fra webhotell til webhotell, sjekk kontrollpanelet til webhotellet ditt. 2. Last ned Wordpress fra Wordpress.org. 3. Pakk ut Wordpress. 4. Rediger wp-config-sample.php, det vil si, sett inn navnet på databasen du opprettet, brukernavn og passord i riktige felter. Det er også noen felter som dette: define('AUTH_KEY', ':dr+%/5V4sAUG-gg%aS*v;&xGhd%{YKC^Z7KKGh j>k[.Nf$y7iGKdJ3c*[Kr5Bg'); Her bare putter du inn store mengder med tegn, du trenger ikke huske disse. 5. Bytt navn på wp-config-sample.php til wp-config.php 6. Last opp innholdet i Wordpresskatalogen til webhotellet ditt. 7. Åpne en nettleser og skriv inn http://dittdomene.com/wp-admin/install.php 8. Trykk på Install Wordpress, vent. 9. PROFIT. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Okay Takker:) da fungerer det når jeg får opprettet brukernavn og passord på mysql databasen.. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 nå har jeg testet mye fram og tilbake og får følgende feilmemding Parse error: syntax error, unexpected $end in /home/2/o/orsteen/www/elrond/blogg/wp-includes/formatting.php on line 535 noen som vet hva som er feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå