Gå til innhold

Pc vil ikke slå seg av!

Anbefalte innlegg

Har hatt problemer med å få slått av pc`n helt siden første dag jeg fikk den.

Når jeg trykker på "shut down" knappen i startmenyen logger den seg av, får melding om at den lagrer innstillinger. Men når det står shuting down, kommer det ikke lenger. Må bruke knappen på toweret får å slå den av.

Er det noen som har peiling???

Har:

ASUS P4G8X

P4 2,4 533

1GB DDR266

2xWD120JB

Saphire 9700

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem med mitt gigabyte kort windows avslutter men den "henger" på.. Hos meg var det noe så enkelt som konflikt med min trådløse mus (logitech optisk)jeg koblet fra musen og kjørte inn en usb mus.så var problemet borte .Håper dette er til hjelp !!..

Lenke til kommentar

Jupp, det er som regel et program i bagrunnen som ikke vil avslutte i tide og som WinXP (eller windows generelt kanskje) ikke klarer å få ut av minnet av en eller annen grunn..

Jeg har noe tungt lyd-studio software, og hvis jeg har arbeidet med det, så må jeg avslutte det manuelt etter at jeg har avslutta alt annet før jeg avslutter WinXP, eller så henger maskinen seg ved avslutning..

Enda et problem som skaper sånne situasjoner for meg er at jeg bruker en sequencer sammen med studio-programmet, og dersom jeg avslutter studioprogrammet først, og sequenceren etterpå, så henger maskinen seg (må avslutte dem i omvendt rekkefølge hehe), så dersom jeg har begge disse programmene oppe ved avslutning, så vil maskinen henge seg, fordi han prøver å avslutte feil program først..

Så prøv å tøm minnet for programmer før du avslutter, etterhvert så vil du finne ut hvilket program som lager problem ved avslutning..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...